۹۰ درصد اراضی ملی خراسان رضوی سنددار شده‌اند +فیلم

مشهد- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:برای بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی استان کاداستر(نقشه برداری ثبتی) اجرا و در جهت سنددار شدن این اراضی تمامی اقدامات لازم انجام شده است.

محسن فنودی روز پنجشنبه همزمان با دهه فجر با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: سنددار کردن اراضی ملی از جمله مهمترین اقدامات در صیانت و حفاظت از منابع طبیعی است که در این استان برای بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی و صدور سند تک‌برگ انجام شده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب از هشت میلیون هکتار اراضی تحت پوشش تاکنون برای معادل ۷.۵ میلیون هکتار طرح کاداستر در خراسان رضوی اجرا شده است که از این سطح ۵.۵ میلیون هکتار سند تک برگ برای آنها ثبت و بقیه در مراحل نهایی ثبت قرار دارند.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی بیان کرد: افزون بر هشت میلیون هکتار از مساحت ۱۱.۶ میلیون هکتاری این استان به منظور حفظ و گسترش آن زیر پوشش اداره‌ کل منابع طبیعی قرار دارد که در همه ۳۲ شهرستان اقدامات خوبی برای حفظ، حراست، احیاء،توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی انجام شده است.

وی یکی از طرحهای حمایتی دولت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت حفظ و احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز جنگلی را کاشت یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال در کشور دانست و افزود: در این قالب با کمک و همراهی مردم کاشت سالانه ۳۶ میلیون اصله نهال در این استان در دستور کار قرار گرفته که از سال ۱۴۰۲ طی چهار سال پیاپی انجام خواهد شد.

فنودی بیان کرد: برای امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال جنگلی از انواع مختلف آماده توزیع است و برای کاشت نیازمند همکاری مردم و دستگاههای دولتی در این زمینه هستیم.

وی گفت: همچنین انتظار داریم ۷۰۰ هزار نهال هم توسط بخش خصوصی در استان کاشته شود که به این ترتیب کاشت ۲ میلیون اصله نهال طی امسال محقق خواهد شد.

۳۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر در حوزه منابع طبیعی خراسان رضوی

مدیر کل منابع طبیعی خرسان رضوی گفت: در سفر فروردین ماه هیات دولت به این استان در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در ۲ بخش بیابان و آبخیزداری طی سه سال تخصیص و جذب می شود.

وی بیان کرد: از این میزان با پیگیریهای انجام شده ۱۸۸ میلیارد تومان اختصاص می یابد تا زودتر از سه سال بتوانیم عملیات بیابان زدایی و آبخیزداری را در استان انجام دهیم.

فنودی گفت: امسال با احتساب اعتبارات سفر ریاست جمهور از مجموع ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب به میزان ۳۵ میلیاردتومان تخصص یافته که تاکنون با این میزان ۹ بند خاکی، ۳۷ بند سنگی و ۲۲ بندملاتی و دیگر موارد اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha