سه هزار مددجوی کمیته امداد استان بوشهر خودکفا شدند

بوشهر - ایرنا - همزمان با گرامیداشت دهه مبارک دهه فجر روز پنجشنبه جشن خودکفایی و توانمندسازی سه هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در این آیین گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون سه هزار خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد در این استان با جمعیت هفت هزار و ۵۰۰ نفر با ورود به فضای کسب و کار به خودکفایی رسیده اند.

محمدرضا میری افزود: با خودکفایی این شمار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد ۱۲۷ میلیارد تومان به بودجه عمومی کمک می‌شود.

وی بیان کرد: حداقل درآمد سالانه طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شده برای خودکفایی و توانمندسازی این مددجویان ۱۵۱ میلیارد تومان است.

میری اظهار کرد: ۴۹درصد این طرح‌های اشتغال‌زایی و کسب وکار برای این مددجویان در بخش خدمات، ۲۸ درصد دامپروری، ۱۴ در کشاورزی و ۹درصد در سایر بخش‌ها ایجاد شده است.

وی گفت: در سال جاری از ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده در قالب بند ب تبصره ۱۶ تاکنون ۵۴۰ میلیارد تومان معادل ۸۶ درصد تخصیص یافته و از ۱۲هزار و ۴۶۸ فرصت شغلی تاکنون ۹۴ درصد محقق شده است.

میری اضافه کرد: کمیته امداد استان بوشهر در بخش ایجاد اشتغال رتبه ۲ کشور را کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر ۴۴هزار و ۹۱۷ خانوار استان بوشهر در قالب ۹۳ هزار نفر معادل یک ششم جمعیت این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کمیته امداد یکی از نشانه‌های اسلامیت، انقلابی و ولایی بودن نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: وجود کمیته امداد برای دستگیری و حمایت ار مددجویان به عنوان یکی از مولفه های قدرت برای نطام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: کمک ۳۳۰ میلیارد تومانی خیران به مددجویان کمیته امداد، پرداخت ۶۴ میلیارد تومان زکات و اجرای طرح‌های مختلف اشتعال‌زایی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر گفت : توانمندسازی دانش بنیان و ایجاد شغل پایدار برای کسب درآمد روبه تزاید مطابق با نرخ تورم و کمک به اقتصاد ملی و استفاده از فناوری‌های نوین از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه باشد.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت ایجاد بازار ثابت برای فروش محصولات مددجویان کمیته امداد افزود: باید از ظرفیت این نهاد برای اقتدار ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امروز اشتغال‌زایی از رویکردهای مهم کمیته امداد است و همواره تلاش شده مددجویان عزتمندانه روی پای خود بایستند.

اکبرپورات افزود: جشن خودکفایی سه هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد متأثر از تلاش‌های جهادی این نهاد است که تداوم این اقدامات در کنار آگاهی بخشی ضروری است.

وی بیان کرد: امروز جهاد خدمت رسانی به سرعت در حال انجام است و دولت به این خادمی افتخار می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در هر شهرستان سه بازارچه برای فروش محصولات و تولیدات مددجویان کمیته امداد ایجاد شود.

وی گفت: از ابتدای امسال یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی و یکهزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردها و دست بافته های مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در قالب ۲۵ غرفه برپا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha