بیش از ۶ هزار کیلومترباند عملیات برف‌روبی در جاده‌های کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۱ کیلومتر راه اصلی است که طی ۲۴ساعت گذشته بیش از ۶ هزار کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

«فریبرز کرمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه راهداران با تلاش شبانه‌روزی و انجام ۶ هزار و ۲۲۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی توانسته اند محورهای اصلی و شریانی استان کرمانشاه را باز نگه‌دارند.

وی اضافه کرد: ۱۷۱ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۲۵۲ نیرو راهدار طی ۲۴ ساعت گذشته به صورت تمام وقت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه عملیات برف‌روبی را انجام داده اند.

کرمی عنوان کرد: ۱۶ ساعت کولاک شدید باعث کند شدن تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر شده بود که با تلاش نیروهای راهداری و امداد رسانی به خودروهای در برف مانده تردد روان و بازگشایی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از امداد رسانی به ۵۸۴ دستگاه خودرو خبر داد و گفت: پنج مقطع ریزش برداری نیز انجام شده است.

کرمی گفت: عملیات برف‌روبی پس از بازگشایی محورهای اصلی و شریانی انجام خواهد شد و عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی در حال انجام است.

وی در پایان گفت: هموطنان در صورت نیاز به انجام سفرهای ضروری، لازم است قبل از عزیمت به سفر از طریق سامانه ۱۴۱ (تلفن ،تارنما و نرم افزار کاربردی تلفن همراه) مرکز مدیریت راهها از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد: سامانه بارشی حاکم در منطقه تا اواسط وقت امروز پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر داشته به تناوب سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می شود که بارش در نیمه غربی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت و علاوه بر نواحی سردسیر و گردنه های برفگیر، در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

بر همین اساس پیش بینی می شود؛ حداقل دمای هوا در روز های آینده در نواحی سردسیر به ۱۲ تا ۱۶ و در مناطق معتدل به ۶ تا ۱۰ درجه زیر صفر برسد.

پیرو این شرایط احتمال وقوع یخبندان، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه بخصوص در گردنه های برفگیر و احتمال لغو پروازها پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha