۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85024926
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جاده بانه - مریوان همچنان بسته است

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85024926
جاده بانه - مریوان همچنان بسته است

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دنبال بارش سنگین برف، جاده بانه - مریوان همچنان بسته و تردد در این مسیر تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فرزاد حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل بارش سنگین برف محور بانه_مریوان ( گردنه قرژدابان ) مسدود است و حضور شهروندان در این مسیر برای بازی‌های زمستانی، عملیات بازگشایی را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: راه‌های ارتباطی روستاهای این محور مسدود است و امکان خدمات رسانی به دلیل عدم رعایت شهروندان و مزاحمت برای دستگاه و ماشین آلات راهداری به سختی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از شهروندان خواست تا ۲۴ ساعت آینده در این مسیر به هیچ عنوان تردد نکنند تا اکیپ راهداری عملیات بازگشایی این محور را انجام دهد.

حسنی یادآور شد: در حال حاضر محور سروآباد-اورامان (گردنه ژالانه) و محور مریوان-سقز نیز، همچنان بسته و سایر مسیرهای فرعی و اصلی استان باز است، ضمن اینکه مسیر ارتباطی تعدادی از روستاها نیز بسته است و راهداران مشغول بازگشایی هستند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha