افزایش ۲۱ درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کرمانشاه

کرمانشاه -ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه از افزایش ۲۱ درصدی بیمه‌شدگان زیر پوشش این صندوق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این صندوق در ارزیابی عملکرد سال گذشته و در ۶ ماهه اول امسال رتبه سوم کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محسن رشیدی‌اقدم» روز پنجشنبه در نشست خبری؛ افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون این صندوق بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه پرداز در سطح استان را جذب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد نشان می دهد و امیدواریم تا پایان سال نیز بر این تعداد افزوده شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان کرمانشاه بیش از ۱۳ هزار بیمه پرداز را جذب کرد، گفت: به واسطه این عملکرد خوب امسال سهمیه جذب ۲۱ هزار بیمه پرداز در کشور را بدست آوردیم که رتبه دوم کشور را بعد از سیستان و بلوچستان کسب کردیم.

افزایش ۲۵ هزار بیمه شده استان کرمانشاه در دولت سیزدهم

رشیدی اقدم در ادامه با اشاره به اینکه این صندوق ۱۱۰ هزار خانوار بیمه شده و چهار هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته دارد گفت: در سال جاری ۴۰ درصد حق مستمری این چهار هزار نفر بازنشسته افزایش یافته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به آمار عملکرد این صندوق در طول ۲ سال گذشته، افزود: از این تعداد ۱۱۰ هزار بیمه شده؛ بیش از ۲۵ هزار نفر در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

رشیدی‌اقدم در ادامه از مهمترین سیاست های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را برقراری عدالت و رفاه اجتماعی عنوان کرد و به سه مزیت این بیمه نسبت به سایر بیمه ها مانند پرداخت ۷۰ درصدی آن توسط دولت، انتقال سوابق بیمه ای به سایر بیمه ها، انتقال مستمری بعد از فوت بیمه شده اصلی به زن و فرزندان او و همچنین به صرفه بودن اقتصادی آن اشاره کرد.

افزایش ۲۱ درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کرمانشاه

سقف حق بیمه یک میلیون و ۶۰۰ هزار سال تومان در سال است

وی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند که در ماه چیزی حدود ۵۰ هزار تا ۱۳۰ هزار تومان بسته به انتخاب خودشان است.

رشیدی‌اقدم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در راستای خدمت به مردم به ویژه جامعه محرومان و مستعضعفان عنوان کرد و اضافه کرد: ۷۰ درصد حق بیمه این صندوق را خود دولت پرداخت می کند که این موضوع در دنیا بی‌سابقه است.

به گفته وی یکی از مزیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛ تخفیف پنج ساله به افراد که به سن بازنشستگی رسیدند، دانست و توضیح داد: کسانی که به سن ۶۵ سال رسیده باشند و ۱۵ سال سابق پرداخت حق بیمه دارند، به آنها پنج سال تخفیف داده می شود تا با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند.

۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران پرداخت شده است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به حدود ۵۰۰ نفر از مستمری بگیران این صندوق در استان خبر داد و گفت: همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز به ۳۰ کارگزار این صندق در استان پرداخت شده است.

وی در ادامه همچنین به اجرای طرح معتمدین و مروجان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح استان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح هزار و ۲۰۰ معتمد در ۳۰ بخش استان شناسایی شده که کار ترویج این صندوق را انجام دهند.

رشیدی‌اقدم در ادامه با اشاره به آمار جمعیت ۲ میلیون نفری استان گفت: طبق برآورد، صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌تواند ۳۰ درصد جمعیت استان را پوشش دهد.

افزایش ۲۱ درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کرمانشاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha