۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85025105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران، مسیر سهل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه پاکستان به سوریه و ترکیه

تهران- ایرنا- دولت پاکستان در ادامه همراهی با کشورهای منطقه و جهان برای کمک به زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه قرار است، کمک‌های بشردوستانه خود را از طریق جمهوری اسلامی ایران به آن کشورها ارسال کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، نشست فوق العاده مقامات بلندپایه این کشور به ریاست «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان امروز در اسلام‌آباد برگزار شد.

هدف از این نشست، بررسی راهکارهای تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه، اجرای ابتکارات ملی برای جمع آوری کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و دیگر مراکز آموزشی برای سهیم شدن در کمک به آسیب دیدگان در این کشورهای زلزله زده اعلام شده است.

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که مردم و دولت این کشور هرگز برادران و خواهران خود در ترکیه و سوریه را تنها نمی‌گذارند و از تمام توانمندی‌ها برای تسکین درد و آلام زلزله‌زدگان استفاده خواهد کرد.

در این اجلاس اعلام شد ‌که کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از طریق مسیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان نزدیک ترین همسایه و مسیر سهل برای دسترسی به ترکیه و سوریه، به این کشورها ارسال می‌شود.

به دستور شهباز شریف، کمیته‌ای ویژه برای نظارت بر تامین کمک‌های بشردوستانه پاکستان و مدیریت ارسال و توزیع آن به ترکیه و سوریه تشکیل شد که وزرای توسعه، وزیر هوانوردی، وزیر اطلاع رسانی و نیز سفیران پاکستان در آنکارا و دمشق عضو آن خواهند بود.

نخست وزیر پاکستان افزود که به زودی کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از طریق ایران عازم ترکیه و سوریه می‌شود. آخرین آمار جانباختگان زلزله هولناک ترکیه ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر اعلام شده و در سوریه نیز دست کم ۲ هزار و ۳۷۰ نفر جان خود را از دست دادند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد،

تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند. از زمان وقوع اولین زمین لرزه تاکنون ۱۱۱۷ پس لرزه در ترکیه روی داده است.

در پی این زلزله، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد. بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha