استقرار فرماندار ساری درمحل پروژ میدان تره‌بار نتیجه داد/پروژه ۱۵ ساله افتتاح شد

ساری - ایرنا - فرماندار ساری ۲۶ دی‌ماه با هدف تسریع در روند پروژه ۱۵ساله میدان میوه وتره‌بار این شهر، دفتر کار خود را به محل پروژه برد ومتولیان پروژه را ملزم به افتتاح در دهه مبارک فجر کرد؛ پروژه‌ای که مطالبه چندین ساله مردم بود و امروز(پنج شنبه) با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار مازندران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میدان جدید میوه و تره بار ساری در کیلومتر پنج جاده ساری به قائم شهر در ۲۰ هکتار زمین احداث شده و دارای ۱۵۵ غرفه است.

میدان قدیم میوه و تره بار ساری در ۹ هتکار زمین و دارای۹۰ غرفه در کمربندی شمالی شهر ساری واقع شده است که علاوه بر ایجاد گره کور ترافیکی باعث ایجاد نارضایتی عمومی شده بود.

عملیات اجرایی میدان میوه و تره بار ساری از سال ۸۶ آغاز شده بود که پس از ۱۵ سال وقفه با همت دولت سیزدهم تکمیل و مرحله نخست آن امروز و در ایام مبارک دهه فجر افتتاح شد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌ بار مرکز مازندران در آیین افتتاح این طرح گفت: میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران پس از ۱۵ سال وقفه امروز و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تکمیل و بهره برداری شد.

امیرحسین فخرآوران افزود: کار تحویل غرفه ها نیز تا پایان امسال و طبق برنامه زمانبندی شده تا پنجم فروردین ماه سال جدید کار انتقال میدان میوه و تره بار ساری انجام خواهد شد.

وی گفت: میدان میوه و تره بار جدید ساری با ۲۰ هکتار مساحت ۱۵۵ غرفه دارد و تاکنون چهار پیمانکار در این طرح فعال بودند که ۲ نفر فوت کردند و سومین پیمانکار نیز کار را ناتمام رها کرد و پیمانکار جدید نیز پس از ماه ها تلاش توانست این طرح را تکمیل کند.

نایب رییس شرکت مجتمع بارفروشان دشت سبز شمال نیز بیان کرد: پیمانکار نخست این طرح با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تعهد کرده بود که ۱۸ ماهه این طرح را تحویل بدهد که محقق نشد و دومین پیمانکار نیز ابتدا با ۲۲ میلیارد تومان که بعدا به ۴۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود، تعهد کرده بود که تا سال ۹۳ این طرح را تکمیل کند که این پیمانکار نیز به علت تعلل برکنار شد و پیمانکار جدید نیز با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار متعهد شد که این طرح را ۱۴ ماهه تحویل بدهد.

رحمت الله صادقی افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای احداث و تکمیل میدان جدید میوه و تره بار ساری را ۱۲۰ میلیارد تومان با مشارکت سهامداران تامین شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح میدان میوه و تره بار ساری برای حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

نایب رییس شرکت مجتمع بارفروشان دشت سبز شمال گفت: میدان جدید میوه و تره بار ساری در سه مرحله افتتاح خواهد شد که مرحله نخست آن با ۱۴۴ هزار مترمربع مساحت و دارای ۱۵۰ غرفه و پست ایستگاه برق افتتاح شد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha