۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85025371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز نخست هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس- ایرنا- روز نخست هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت ۵۵ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در هفت کورس شامل یک دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۷۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست هفته چهاردهم این مسابقات، ۱۰ راس اسب بیش از چهار ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "رازی شاه حمیدی" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "سپنتا مهر" و "شاه جهان باغ سبز" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "بال بولک" اول شد و اسب‌های "سای باند" و "هلن کویر" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته چهاردهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد ۲ تا ۶ امتیاز بود که با شرکت هفت راس اسب و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "کومش" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "جم بابا" و "شانل" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "استانبول سیتی" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "پسر آق قلا" و "ناز آفرین" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "ری مون" اول شد و اسب‌های "فوکوس تایم" و "اکسل فوکوس"به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز نخست هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد، اسب "مهر سام" اول شد و اسب‌های "آدبیک" و "محک سعادت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته چهاردهم این مسابقات در پایان ۳ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و سوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در سه روز برنامه ریزی شده، عصر فردا جمعه و عصر شنبه هفته آینده (۲۱ و ۲۲ بهمن ماه جاری) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس در سه روز برگزار می‌شود

اسب‌های برتر هفته سیزدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس معرفی شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha