۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85025390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار طرح عمرانی شهرداری آستارا رونمایی شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹
کد خبر: 85025390
چهار طرح عمرانی شهرداری آستارا رونمایی شد

آستارا- ایرنا- چهار طرح عمران شهری شهرداری آستارا با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال به مناسبت نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار آستارا عصر پنجشنبه در آیین رونمایی از این طرح‌ها گفت: پروژه بهسازی پایانه مسافربری آستارا که سال‌ها مردم انتظارش را می‌کشیدند، با عنایت پروردگار متعال در دولت آیت‌الله رئیسی در کمتر از یک ماه به اجرا درآمد و به شرایطی رسید که در خور شان مردم و مسافران باشد.

میثم الوان‌پور افزود: کف‌سازی محوطه، ایجاد انبار برای تعاونی‌ها به عنوان یکی از نیازهای اولیه آنها، اجرای نمای ساختمان، اصلاح ورودی و خروجی، اعمال ۲ متر عقب‌نشینی خیابان جنب پایانه، روشنایی، اصلاح و زیباسازی دیواره‌های محوطه، هدایت آب‌های سطحی، ایجاد فضای سبز و سرویس بهداشتی از جمله اقدام‌های صورت گرفته است.

وی با اشاره به هزینه ۲۵ میلیارد ریالی بهسازی پایانه آستارا بیان کرد: سایر موارد تکمیلی هم در آینده انجام خواهد شد تا بیشتر در خدمت مردم باشیم؛ امید می‌رود امکانات و تاسیسات به خوبی نگهداری شود و شهرداری بتواند رضایت نسبی مردم و بهره‌برداران را کسب کند.

شهردار آستارا اضافه کرد: طرح‌های دیگری که امروز به صورت همزمان افتتاح گردید شامل بهسازی ورودی باغ ملی، نصب المان کتابخانه و نورپردازی آن با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که به دلیل شرایط جوی نامناسب امکان بازدید فراهم نشد.

وی عنوان کرد: احداث سرویش بهداشتی در سالن پشتی شهرداری در خیابان آتش‌نشانی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون ریال و اجرای شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر با اعتبار هفت میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های شهرداری آستارا به مناسبت دهه فجر امسال بود.

چهار طرح عمرانی شهرداری آستارا رونمایی شد

پایانه آستارا نیاز به توجه و طراحی ویژه دارد

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب، از همه رانندگانی که از سال‌های دور نسبت به حمل و نقل مردم این شهرستان به نقاط دیگر کشور اقدام می‌کردند، یاد کرد و گفت: جاهایی مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌ها به دلیل اینکه محل بروز و ظهور عواطف انسانی در شرایطی خاص هستند، نیاز به توجه و طراحی ویژه دارند.

غلامرضا مرحبا افزود: فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌ها به عنوان محل انتظار، غم، شادی، دیدار و خداحافظی مردم هستند و همه اینها شرایط روحی خاصی را برای افراد ایجاد می‌کند که چنین ویژگی در سایر اماکن وجود ندارد؛ از این رو چنین نقاطی را به نحوی طراحی می‌کنند که مسافرین بیشترین آرامش و رفاه را درآنها داشته باشند.

وی بیان کرد: پایانه آستارا در سالیان دور ساخته شده و مدت زمان زیادی به آن رسیدگی نشده بود، اگرچه برای آن زمان خوب بود، اما اکنون از نظر فضا برای حجم مسافرتی که از این شهرستان انجام می‌شود، شاید کافی نباشد.

نماینده آستارا در مجلس اضافه کرد: پایانه آستارا نه برای رانندگانی که باید مدتی را در اینجا استراحت کنند تا زمان مسافراتشان فرا برسد و نه برای مسافران محیط دل‌انگیزی نبود، پارکینگ هم برای توقف اتوبوس‌ها جای مناسبی نداشت و با توجه به اقلیم منطقه به طور گل و لای بود.

وی عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت پایانه آستارا جزو دغدغه‌ها بود که با پیگیری‌ها و اقدام شهردار قدمی برداشته شد تا وضع موجود به شکل آبرومندی دربیاید و تا مدت‌ها جوابگوی مسافران باشد که البته نیاز است در آینده‌ای نه‌چندان دور فضای بهتر و بزرگتری با امکانات بیشتری فراهم گردد.

مرحبا گفت: ساماندهی پایانه به عنوان ورودی شهر و اولین نقطه مواجهه مسافران با آستارا ضرورت داشت که در این راستا از شهرداری قدردانی می‌شود و امید می‌رود این کارهای خوب همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود: شهرداری آستارا البته از نظر اعتبار، ماشین‌آلات و قیر رایگان برای مرمت معابر شهر در تنگنا است که در این راستا پیگیری می‌شود تا در آینده نه‌چندان دور ماشین‌آلات و تجهیزات خوبی وارد شهر شود.

نماینده آستارا در مجلس بیان کرد: مجوزهایی نیز در پی رایزنی و پیگیری تامین قیر رایگان دریافت شده است که در صورت تحقق با بهبود وضعیت جوی اقدام‌های خوبی برای مرمت معابر آستارا انجام خواهد شد تا بر اساس ماهیت و انتظاری که از آستارا به عنوان منطقه‌ای گردشگری وجود دارد، به یک شهر زیبا و جذاب برای گردشگران تبدیل شود.

چهار طرح عمرانی شهرداری آستارا رونمایی شد

تقویت زیرساخت‌های شهری همراه با جذابیت باشد

فرماندار آستارا در ادامه این آیین اظهار کرد: فرمایش‌های بنیانگذار کبیر انقلاب در بحث استقلال، ایستادگی و توسعه در این ۴۴ سال با وجود همه دشمنی‌ها و کارشکنی‌های جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، عملیاتی شده و انقلاب مسیر خود را مستقیم طی کرده است.

عنایت رضایی‌پور افزود: این موضوع به قدری حائز اهمیت و ارزش است که دائم از سوی مقام معظم رهبری پیام‌های ایستادگی مخابره می‌شود و هر کس در هر اداره و در هر حوزه‌ای وظیفه دارد که این آرمان‌های امام (ره) و انقلاب را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری با مسئولیت گسترده مدیریت شهری یکی از نهادهایی است که این وظیفه سنگین را بیشتر نمایان می‌سازد، بیان کرد: تامین و نگهداری ظاهر و زیرساخت‌های شهر بر عهده شهرداری و یکی از مهمترین آنها پایانه است؛ پایانه آستارا به عنوان دروازه ورودی شهر پیش‌تر در دولت‌های مختلف خیلی درهم ریخته و نامرتب بود.

فرماندار آستارا پیگیری و اجرای ساماندهی پایانه را یکی از توقع‌ها از شهرداری عنوان کرد و گفت: مسافرانی که از نقاط دیگر کشور به آستارا سفر می‌کنند، اولین برخورد و نگاه‌شان به همین پایانه است و از این رو باید با برنامه‌ریزی کار ساماندهی پایانه انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: آستارا ظرفیت فرهنگی، گردشگری و مرکزیتی دارد و هموطنانی که در اوقات مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروزی و تابستانی از شمال، غرب، جنوب و مرکز کشور به این منطقه ورود می‌کنند و در خیابان‌ها و بازار آن قدم می‌زنند باید نخستین برخوردشان با این اماکن شهری برایشان جاذبه داشته باشد.

رضایی‌پور عنوان کرد: آستارا شهری فرهنگی با آوازه بلند اجتماعی است و در کنار اینکه مردمانی خوب و با فرهنگ دارد، در حوزه زیرساخت‌ها هم باید کارهای خیلی خوبی در این خطه انجام بگیرد و این وظیفه سنگین بر عهده شهرداری است.

وی بیان کرد: توصیه‌هایی که از سوی رئیس جمهور برای ساماندهی آستارا و نظم‌دهی به کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی مطرح می‌شود، حکایت از این دارد که آستارا در کانون توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است؛ از این رو باید مسئولان آستین‌های خود را بالا بزنند و بیشتر از سایر شهرها و شهرستان‌ها برای تقویت زیرساخت‌های آن کارهای اساسی انجام دهند.

فرماندار آستارا تاکید کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا از این افتتاح‌ها زیاد داشته باشیم و این مسئولیت شهرداری را سنگین‌تر می‌کند؛ انتظار می‌رود با همدلی و پیگیری در بحث ساماندهی اماکن مختلف از جمله بازار و آسفالت شهر مجموعه شهرداری بیشتر ورود کند تا تعهدی که نسبت به امام (ره) و انقلاب داریم را محقق کنیم.

سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور پس از ۱۵ سال تبعید و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بین ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با عنوان دهه فجر نام‌گذاری شده است و این مناسبت امسال با شعار "ایـران اسـتـوار، ۴۴ سـال افـتـخـار" در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان آستارا گرامی داشته می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۱ طرح و پروژه با ارزش ۸۲۲ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال در حوزه‌های گوناگون همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهرستان آستارا برنامه‌ریزی شده بود.

آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha