۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85025439
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروژه فاضلاب رشت از محل منابع تهاتر نفت در دست انجام است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: حل مشکل فاضلاب رشت با انعقاد تفاهمنامه اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از تهاتر نفت در حال انجام است و رفع مشکل فاضلاب شهرستانهای انزلی و صومعه سرا در اولویت برنامه‌های مسئولان استانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی در آیین افتتاح پروژه عمرانی شهرستان صومعه سرا که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، اعلام کرد: موضوع آلودگی هایی که از رودخانه‌های زرجوب، گوهر رود و سایر رودخانه های استان به تالاب بین المللی انزلی وارد می‌شدبا جدیت پیگیری شده و می شود و چنانکه مساله فاضلاب زندان لاکان طی چهار ماه با ترک تشریفات انجام شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بخشهایی که آلودگی بسیار مهلکی برای محیط زیست استان داشتُ فاضلاب بیمارستانهای رشت بود که هم اکنون تصفیه خانه رشت فاضلاب رشت با پیشرفت ۷۰ درصدی و سرعت خوبی در دست اجراست.

وی تصریح کرد: پس از سفر رئیس جمهور در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به گیلان قرارگاه جهادی محیط زیست برای احیا تالاب بین المللی انزلی در اسرع وقت تشکیل شد و با اختصاص ۱۸ همت اعتباری که از سوی رئیس جمهور در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت اختصاص یافت تلاش کردیم که این منابع را در جای خود به بهترین نحو بکار گیریم.

استاندار گیلان در ادامه به اختصاص اعتبار برای پروژه جمع آوری سنبل آبی در قرارگاه سازندگی اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود ۸۰ درصد کار انجام شده است که ماحصل آن جمع‌آوری و دپو بیش از ۱۰۰ هزار گونی بزرگ سنبل آبی است. برخی نخبگان که در زمینه دانش بنیان فعالیت می کنند اعلام کرده اند می توان از این گیاه برای خوراک دام بهره گرفت.

عباسی تصریح کرد: ما وارث نگرش های نادرست و غیرکارشناسی به تالاب انزلی بودیم که از زوایای مختلف نظر می دادند اما کار عملی و موثری در این بخش انجام نشد.

وی عنوان کرد: یکی از تهدیدات تالاب انزلی رسوباتی بود که به این پهنه آبی وارد می شد و در این راستا پس از تشکیل قرارگاه جهادی احیای تالاب، تخلیه ۲ تله رسوب گیر منتهی به تالاب به پیمانکار واگذار شد و اکنون در تمام رودخانه های منتهی به تالاب عملیات آبخیزداری انجام می شود تا از ورود رسوب به تالاب جلوگیری شود.

وی در ادامه از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان بنادر و دریانوردی برای لایروبی تالاب انزلی خبر داد و افزود: به این ترتیب آبراه های سنتی که ۸۰۰ پایگاه مسافری در آنجا مشغول فعالیت هستندُ لایروبی خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش یک و نیم متری آب دریای خزر گفت: رفع برخی از مشکلات از عهده ما خارج است اما برای حل مشکل تالاب بین المللی با انجام مطالعات علمی چهار نقطه تعیین شد که با برداشت رسوب شیب ملایمی ایجاد شود.

وی با ابراز خرسندی از همدلی و وحدتی ایجاد شده بین مسئولان استانی گفت: ما توانستیم اختلاف نظرها را به حداقل برسانیم و امروز هماهنگی بسیار تنگاتنگی که بین مدیران، نمایندگان و مسئولان استانی ایجاد شده به امور شتاب بیشتری بخشیده است.

عصر امروز پنجشنبه سه پروژه ورزشی در روستاهای کلسر، چمثقال و شهر گوراب زرمیخ را با ۱۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان اعتبار و ساختمان جدید پایگاه انتقال خون با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، کلنیک ویژه تخصصی با ۷۸۰ متر مربع زیربنا و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار و ساختمان جدید الاحداث ثبت اسناد و املاک با ۸۴۰ متر مربع زیر بنا و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار توسط استاندار گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین اسدالله عباسی در پایان نهمین روز از دهه مبارک فجر یک پست برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت و اتصالات ۶۳ کیلو ولت به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال از پروژه های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در ضیابر صومعه سرا را افتتاح کرد.

بهره برداری از پنج پروژه عمران روستایی در بندرانزلی

همچنین روز امروز پنجشنبه پنج پروژه عمران روستایی در شهرستان بندرانزلی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

این پروژه ها شامل پارک روستای تربه‌بر با اعتبار ۷۳۰ میلیون ریال، مرکز پایش تصویری روستاهای کوچک محله و سنگاچین با اعتبار سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال، آسفالت راه روستای سنگاچین با اعتبار ۱۴ هزار و ۸۷۵ میلیون ریال، مرکز معاینه فنی در روستای سنگاچین با اعتبار ۱۰میلیون تومان و افتتاح پاسگاه محیط بانی ماهروزه با مساحت مفید ۸۰ متر مربع در روستای آبکنار با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان بود.

اداره محیط زیست بندرانزلی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب ها با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شماره ۲ غازیان اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت موضوعات چالش ها و فرصت های تالاب انزلی کرد.

در این مسابقه ۳۰ دانش آموز پایه چهارم به مدت سه ساعت در کارگاه آموزشی که با شعار روز جهانی تالاب ها باعنوان ":وقت احیا تالاب هاست " در محل خانه محیط زیست این شهرستان واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

در این مسابقه کودکان با اکوسیستم ارزشمند تالاب و فواید آن و چالش ها و فرصت های تالاب آشنا شدند و با الهام از موضوعات مختلف مطروحه در این کارگاه آموزشی تصاویری را روی کاغذ ترسیم کردند که به آثار برگزیده جوایزی اهدا شد.

در پایان دانش آموزان با نقش و وظایف محیط بانان آشنا شدند و از آن ها خواسته شد به عنوان همیاران محیط زیست در حفظ و حراست از مواهب الهی کوشا باشند ودر صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه شکار و صید، و ایجاد آلودگی مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

در دهه فجر امسال ۵۸ پروژه و طرح به مبلغ ۳۹۳ میلیارد تومان در حوزه های مختلف شهری و روستایی در بندرانزلی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha