۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85025612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانونگذار آلمانی: شولتز از خرابکاری آمریکا در نورد استریم خبر داشت

تهران- ایرنا- یک قانونگذار اروپایی از سکوت صدراعظم آلمان در قبال انفجار در خط لوله گازی نورد استریم انتقاد کرد و گفت که احتمالا برلین از خرابکاری آمریکا در این خط لوله اطلاع یافته بود.

به گزارش ایرنا، ماکسیمیلیان کراه قانونگذار آلمانی در پارلمان اروپا پنجشنبه به اسپوتنیک گفت: بی ترید دولت آلمان از قبل درباره خرابکاری آمریکایی‌ها اطلاع پیدا کرده بود. این تنها دلیلی است که باعث شده، اولاف شولتز صدراعظم آلمان سکوت کند.

وی که از حزب «آلترناتیو برای آلمان» به پارلمان اروپا راه یافته است، افزود: فرد بی‌مسئولیت و جنگ‌طلبی مانند آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان نیز که گفته برلین با روسیه در جنگ است، از این ماجرا خبر داشته است.

این قانونگذار آلمانی گفت که برلین میلیاردها دلار برای ایجاد این خط لوله گازی از روسیه پول خرج کرد اما حالا همه چیز از بین رفته و دولت ائتلافی اهمیتی به آن نمی‌دهد.

سیمور هرش، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی اخیرا در گزارشی تحقیقی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا با بمب‌گذاری در خط لوله نورد استریم خرابکاری کرد .

وی نوشت که مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در پی گفت‌وگویی فشرده تصمیم گرفتند در این خط لوله گاز خرابکاری انجام دهند.

هرش در مقاله تحقیقی خود افزود: به گفته یک مقام آگاه، در ژوئن گذشته، غواصان نیروی دریایی آمریکا که تحت پوشش یک رزمایش گسترده ناتو موسوم به بالتاپس ۲۲فعالیت می‌کردند، مواد منفجره کنترل از راه دور را کار گذاشتند و سه ماه بعد، سه خط از چهار خط لوله نورد استریم را نابود کردند.

خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، در ماه سپتامبر در حادثه‌ای مشکوک دچار انفجار شدند که روسیه آن را عملیاتی تروریستی از سوی غرب اعلام کرد.

آلمان دریافت‌کننده اصلی گاز روسیه از طریق نورد استریم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha