۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85025648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس کمیسیون اروپا: دهمین بسته تحریمی تبلیغاتچی های روسیه را هدف قرار می دهد

تهران- ایرنا- اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت که دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو نه تنها سیاستمداران بلکه «تبلیغاتچی‌های دولت روسیه» را نیز هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، فون در لاین پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در بروکسل با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا بزودی دهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را تصویب می‌کند، افزود که این تحریم‌ها همچنین برخی اقلام صادراتی به روسیه به ارزش ۱۰.۸ میلیارد دلار نیز تحریم خواهد کرد.

وی گفت: روسیه باید بابت تخریب و خونی که ریخته است، بهایش را بپردازد.

وی تاکید کرد که بسته تحریمی جدید «شماری از رهبران سیاسی و نظامی» روسیه را نیز در برخواهد گرفت و «تبلیغاتچی‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به دلیل انتشار دروغ و مسموم کردن فضای روسیه و خارج آن کشور هدف قرار خواهد داد.

فون در لاین تاکید کرد که فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بنا به درخواست اوکراین اسامی تازه‌ای از مقام‌های روسی را شامل خواهد شد.

وی مدعی شد که تحریم‌های اقتصادی و سیاسی اتحادیه اروپا «ماشین نظامی روسیه را هدف گرفته و پایه‌های اقتصاد آن کشور را خواهد لرزاند.»

زلنسکی نیز از کمک‌های نظامی اروپا به اوکراین تشکر کرد و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه صنایع نظامی روسیه از جمله سازندگان پهپاد و موشک و بخش فناوری اطلاعات آن کشور شد.

اتحادیه اروپا از آغاز جنگ اوکراین تاکنون ۵۰ میلیارد یورو حمایت مستقیم به کی‌یف ارائه کرده که ۱۲ میلیارد یوروی آن کمک‌های نظامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha