جاده‌های مازندران باز اما برفی و مه‌آلود است

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه را عادی و روان توصیف کرد و گفت: در حال حاضر جاده‌های کوهستانی استان برفی و مه آلود و در دشت و جلگه هم به دلیل بارندگی لغزنده است.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محور چالوس که به دلیل بارش برف و سقوط بهمن شب گذشته مدتی مسدود شده بود با تلاش ماموران پلیس راه و راهداران و نمک پاشی مسیرها بازگشایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: اما به دلیل لغزندگی بویژه در ارتفاعات که بارش برف را شاهد هستیم، رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئن، باید تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، سوخت کافی و لباس گرم همراه داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان این که هم اکنون باران در اکثر محورهای استان در حال باریدن است و پدیده مه‌گرفتگی و بارش برف به خصوص در جاده‌های کوهستانی مشاهده می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی داخلی استان با مخاطرات جوی مواجه است و جاده ها نیز بسیار لغزنده هستند.
محمدی شیرکلایی به رانندگان توصیه کرد از توقف در محورهای کوهستانی به خصوص در گردنه‌ها که احتمال ریزش سنگ، رانش کوه و سقوط بهمن وجود دارد، خود داری کنند.
وی به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم ناپایداری هوایی مازندران از عصر امروز اشاره کرد و گفت : به طور یقین تا ساعاتی دیگر شاهد ترافیک سنگین در ۲ محور کندوان و هراز خواهیم بود و به همین برای روان سازی ترافیک این مسیرها احتمال یکطرفه شدن محتمل است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت : پلیس بشدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل می شود و برای گواهینامه راننده متخلف نمره منفی درج خواهد شد.
بر اساس اعلام رسمی هواشناسی مازندران ناپایداری جوی همراه با بارش باران تا اوایل روز یکشتبه هفته آینده مهمان این خطه شمال کشور خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha