۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85025704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار بوشهر:اجرای طرح های آبخیزداری با مشارکت بخش خصوصی ضروری است

گناوه – ایرنا – استاندار بوشهر گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی استان برای استفاده بهینه از ظرفیت روان آب ها اجرای طرح های آبخیزداری با مشارکت بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده در آیین بهره برداری از پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره گپ گناوه افزود: دشت های لیراوی و حیات داود در شمال استان بوشهر قابلیت بسیار مهمی برای توسعه طرح های کشاورزی است که بدلیل فقدان منابع آبی پایدار از این ظرفیت برای رونق اقتصادی منطقه به درستی استفاده نشده است.

وی با اشاره عدم اختصاص سهمیه از سد چم شیر برای دشت های یادشده یادآورشد: مقرر بود ۵۴۰ میلیون متر مکعب از ظرفیت این سد به استان تخصیص پیدا کند.

استاندار بوشهر گفت: بارها بر وحدت و همدلی و کار با هم کردن در استان تاکید زیادی شده اما بر اثر اختلافات چنین مشکلاتی پیش آمد.

وی با بیان اینکه ارزش آب در منطقه از ارزش نفت بیشتر است، ادامه داد: درعین حال که نیم لیتر آب ۴ تا ۵ هزار تومان است اما یک لیتر بنرین به نرخ آزاد ۳ هزار و دولتی یک هزار و ۵۰۰ تومان است، و باید بر روی حوزه آبخیزداری متمرکز شویم.

محمدی زاده افزود: در استان بوشهر ۶ سد باید بسازیم اما به موازات آن باید آبخیزداری را توسعه دهیم که حضور بخش خصوصی باعث سرعت بخشی در این زمینه خواهد شد .

وی بیان کرد: در حوزه پایین پروژه آبخیزداری دره گپ، زمین های حاصلخیزی وجود دارد که اگر صاحبان زمین آنها به صورت مشارکنی با منابع طبیعی یک سرمایه گذاری مختصری انجام دهند می توان یک ظرفیت آب را ذخیره و نگهداری کرد .

استاندار بوشهر گفت: حجم آبی که در این منطقه عبور می کند بالا است که اگر بندهای آبخیردای احداث شود در مهار و نگهداری و استفاده در بخش کشاورزی بسیار نتیجه بخش و تحول آفرین خواهد شد.

پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره گپ گناوه با حجم آبگیری سالانه ۵۴۰ هزار متر مکعب و اعتبار نزدیک به ۶ میلیارد تومان به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha