استاندار: کمبود زمین دلیل کُندی اجرای نهضت ملی مسکن در مازندران است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: کمبود زمین برای ساخت خانه دلیل اصلی کُندی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور، روز جمعه در آیین کلنگ زنی ۱۳۸۵ خانه در قالب نهضت ملی مسکن در مازندران افزود: باید تمامی دهیاری ها، بخشداری ها و شهرداری ها نسبت به تولید مسکن در استان اهمیت ویژه ای قائل شوند چراکه تحقق این امر جزو اولویت های مهم دولت است.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلاتی که در بحث زمین در استان وجود داشت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران به کُندی پیش رفت اما باید تمامی مسوولان اجرایی با شناسایی املاک مازاد و تامین زمین برای تحقق وعده تولید مسکن دولت مردمی سیزدهم بکوشند.
استاندار مازندران تصریح کرد: اکنون ساخت خانه یکی از دغدغه‌های اساسی جوانان استان است که باید فرمانداران باجدیت نسبت به شناسایی اراضی مازاد و ساخت مسکن بکوشند.
حسینی پور تصریح کرد: باوجود آنکه در بابل تامین زمین برای ساخت مسکن بسیار سخت بود اما کلنگ زنی ساخت ۱۳۸۵ واحد مسکونی در این دیار انجام شد و از تمام شهرستان ها هم می خواهم برای تحقق این امر بکوشند.
وی ادامه داد: دهیاران استان هم پا به پای فرمانداران و بخشداران برای تولید خانه در قالب نهضت ملی مسکن پای کار بیایند و در مناطق شهری هم باید به سمت ساخت شهرک برویم تا تمامی امکانات در این مجتمع های مسکونی فراهم شود.
استاندار مازندران تصریح کرد: ایجاد شهرک مسکونی گره کور کمبود مسکن در استان را جبران خواهد کرد و باید برای تحقق این امر بخش خصوصی را پای کار بیاوریم.
وی گفت: همچنین به صورت همزمان افتتاح سه هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی روستایی استان انجام شد و احیای بافت فرسوده و ساخت خانه جدید در این مناطق باجدیت از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران دنبال شود.
به گزارش ایرنا، سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم ۱۵۲ هزار خانه است. طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت
درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن(نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد
سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha