امام جمعه قشم: قبل از پیروزی انقلاب مردم ایران در یک تحقیر تاریخی به سر می بردند

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام ستمشاهی ما مستعمره خیلی از کشورها بودیم، گفت: در آن زمان مردم ایران در یک تحقیر تاریخی به سر می بردند، جای با بعضی از حیوانات مقایسه می شدیم، حتی حق نداشتیم اگر کسی به ما ظلم می کرد بر علیه او شکایتی کنیم و محکمه قضایی تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز کشور ما یک پیروزی دیگر به دست آورد و آن عفو پدرانه و شیرین امام المسلمین بود، شما از روی انصاف در دنیا بگردید، کجا سراغ دارید کم تر از ۲ ماه از اغتشاش و نا آرامی در یک کشوری این حجم از فریب خوردگان مورد عفو و بخشش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این گام حکیمانه رهبر حکیم است، رفتار حکمت آمیز چون بر گرفته از ایمان، خرد، تقوا، صبر، بصیریت، تدبیر، محبت پدرانه، مسوولانه و غیرتمندانه است، امام جامعه به زیبایی این عفو را رقم زدند.

امام جمعه قشم توضیح داد: اغتشاشات اخیر حمله به نقاط قوت و نه به نقاط ضعف نظام بود، می خواستند انقلاب را نا کار آمد جلوه بدهند و نقاط قوت کشور را زیر سوال ببرند و به خصوص تکیه گاه بزرگی مثل ولایت را تضعیف کنند.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: بعد هم پشت پرده ها مشخص شد که افرادی در جایی دیگر تصمیم می گیرند و فریب خوردگان به آنها عمل می کنند و بعد هم خواص با بصیریت جامعه به میدان آمدند و مردم را فرا خواندن که صف خودشان را از این ها جدا کنند، البته یک عده ای هماره رفوزه می شوند اما عده ای زیادی از خواص و دلسوزان نظام به میدان آمدند و عده ای هم هوشمندانه از تریبون های نماز جمعه تا منابر مساجد تبیین کردند.

وی گفت: از همه مهم تر پیروزی در اغتشاشات و جنگ ترکیبی اخیر فتح در جنگ احزاب بود که با حضور مجاهدان عرصه تبیین و عرصه دفاع و امنیت مدیریت و با عفو عمومی امام المسلمین این پیروزی تکمیل شد.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: در این اغتشاشات اخیر تمام تلاش های دشمن برای بدبین کردن امام جامعه بود که با یک رفتار حکیمانه از سوی ایشان تمام نقشه های آنها نقش بر آب شد، رافت اسلامی را به رخ جهانیان کشیدیم، در همین عربستان سعودی، رژیم آل سعود بسیاری از گردن زدن ها را با نا حقی انجام می دهد و آن را به پای احکام اسلام می گذارند، کسی در یک جای مطلبی را علیه حکومت آل سعود می گوید تمام خاندان او را زندان می کنند و برخی از آنها را گردن می زنند.

وی با بیان اینکه دعوت به شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن فراخوان به خیر، امر به معروف سیاسی، تکلیف شرعی و تکلیف میهنی است، گفت: فردا همه آنها که به ایران سربلند عشق می‌ ورزند، در این راهپیمایی با شکوه و دشمن شکن شرکت خواهند کرد.

اخبار مرتبط