افزون بر ۹۵۰ کیلومتر جاده خراسان شمالی برف روبی شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بیش از ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی و اصلی استان در شبانه‌روز گذشته با تلاش راهداران برف روبی شد.

مرتضی رجایی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش برف از شب گذشته استان را فرا گرفته و راهداران در محورهای مختلف مشغول برف روبی و شن و نمک پاشی در جاده ها هستند.

وی افزود: برای تامین و ارتقای تردد جاده ای، راهداران نسبت به شن و نمک پاشی اقدام کردند که تاکنون ۷۹۲ تن شن و نمک در این زمینه مصرف شد.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات برف روبی ۵۸ نفر راهدار مشارکت داشته و ۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به کار گرفته شد.

رجایی اظهار کرد: اکنون جاده های استان در محورهای اصلی و فرعی باز و تردد در آن برقرار است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: البته با توجه به شدت بارش در راه های فرعی شمال بجنورد و شمال شیروان، راهداران مشغول عملیات هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: اکنون در محور شوقان به بجنورد کولاک گزارش شده است.

محمد مشتری اظهار کرد: اکنون در محورهای بجنورد به جنگل گلستان، بجنورد - شیروان - فاروج، بجنورد - اسفراین، بجنورد-آشخانه و حوزه شهرستان مرزی راز و جرگلان بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: رانندگان عبوری از گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین با پدیده مه و کاهش دید افقی روبه رو هستند.

مشتری اظهار کرد: گشت های راهداری به طور مستمر نسبت به بررسی وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اقدام می کنند تا در صورت نیاز برای شن و نمک پاشی و برف روبی اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از مردم انتظار می رود پیش از سفر با تماس با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه های استان مطلع شوند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha