دمای هوای شهرهای گرمسیری دوگنبدان و دهدشت به زیرصفر رسید

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوای شهرهای گرمسیری دهدشت و دوگنبدان در سردترین زمان امروز به ترتیب یک و۲.۲درجه سانتیگراد زیرصفر رسیده است.

ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین دمای منطقه امامزاده جعفر گرمترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد که تابستان ها تا ۵۰درجه سانتیگراد نیز می رسد امروز به ۲دهم سانتیگراد زیرصفر رسیده است.

منطقه امامزاده جعفر در ۱۵ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در بیشتر روزهای سال گرمترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد:کمترین دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شهر مارگون بامداد امروز به میزان ۸.۷درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.

دمای هوای سردترین و گرمترین نقطه این استان چهار فصل به طور معمول ۳۰ درجه اختلاف دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دمای هوای شهرهای سی سخت و یاسوج نیز در سردترین زمان امروز به ترتیب ۶.۴ و ۴.۷ درجه سانتیگراد زیرصفر ثبت شده است.

بهره مند تاکید کرد: همچنین دمای شهرهای گرمسیری لنده و لیکک در سردترین ساعت امروز به ترتیب ۱.۶ و ۱.۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر دمای هوای شهر مارگون در روز جمعه بیست و یکم بهمن ۲.۷ درجه سانتیگراد بوده و بیشینه دمای دیگر ایستگاه های استان شبانه روز گذشته تاکنون در یاسوج ۷.۲،سی سخت ۵.۲،دوگنبدان و دهدشت ۱۲،امامزاده جعفر و لیکک ۱۲.۸ و لنده ۱۴درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند با اشاره به اینکه شدت سرمای هوای استان از فردا کاهش می یابد تاکید کرد: دمای هوای هشت ایستگاه اصلی کهگیلویه و بویراحمد در سردترین زمان شبانه روز آینده ۲ تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha