۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85026205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه پاوه: ۲۲ بهمن روز ملت ایران است

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبر: 85026205
امام جمعه پاوه: ۲۲ بهمن روز ملت ایران است

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه پاوه گفت: باوجود مشکلات گرانی، بیکاری و معیشتی انتظار می رود مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور حداکثری داشته باشند چرا که این روز ، روز ملت شریف ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: اقدام حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در عفو و آزادی مجرمان و متهمان محاکم قضایی بسیار مهم بود و با این اقدام حکیمانه افراد زیادی به ویژه جوانان از زندان رهایی می یابند.

وی تاکید کرد: در زندان پاوه حدود ۱۴۰ نفر از چهار شهرستان اورامانات زندانی هستند که ۴۴ نفر از این زندانیان مورد عفو قرار گرفتند و باید بعد از آزادی ، خانواده های حامی و پشتیبان این افراد باشند و آنها را نصیحت کنند من بعد به زندان برنگردند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: در شهرستان پاوه تعداد افراد دستگیرشده به دلیل شرکت در ناآرامی ها ، بسیار کم است که شاکر و سپاسگزاریم.

ماموستا قادری ضمن تسلیت و ابراز همدردی با ملت های ترکیه و سوریه گفت: زلزله ارتباطی با دین و مذهب و اسلام و غیر مسلمان ندارد بلکه فعل و انفعالات طبیعی زمین است و با امر و آگاهی خداوند آسمان و زمین روی می دهند.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: همه ما معتقدیم زمین و آسمان متعلق به خداوند متعال است و حرکات طبیعی زیرزمین (زلزله) هر روز نقطه ای را در بر می می گیرد و کاری به دین و ایمان مردمانش ندارد.

ماموستا قادری اضافه کرد: وقوع زلزله ها برای انسان ها درس و عبرت است چرا که باید بدانیم زلزله قیامت هم در پیش است و باید هوشیار باشیم.

وی گفت: با رصد رسانه هایی که اخبار زلزله را به صورت زنده پوشش می دادند ، علیرغم حجم بالا و گسترده خسارت و تلفات اما ناشکری و ناسپاسی را از مردم ندیدیم و امیدواریم این فرهنگ در همه امور و در سایر ملت ها نیز الگو شود.

ماموستا قادری با بیان اینکه شب و روز و عصر و زمانی که در آن زندگی می کنیم در اسلام جایگاه ویژه ای دارند و خداوند به آن سوگند یاد کرده و یکی از سورهای قرآن کریم نیز عصر نام دارد افزود: قسم خوردن در شریعت اسلام فقط به ذات و صفات خداوند جایز است ولی پروردگار عظیم الشان ، به مخلوقات خود مانند زیتون ، زمین ، آسمان ، عصر و ... قسم می خورد که این بیانگر مهم بودن آنها در زندگی انسانها است.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: بر اساس سوره عصر اگر انسان چهار اصل ایمان به خدا ، انجام عمل صالح ، وصیت به حق و امر به معروف و نهی از منکر و توصیه به صبر را انجام دهد زندگی سعادتمند و آسانی خواهد داشت.

ماموستا قادری تصریح کرد: مفسرین در تفسیر این سوره گفته اند ، ۲ اصل توصیه به حق و صبر بسیار مهمتر است چرا که اگر در فریضه امر به معروف و نهی از منکر صبر نداشته باشیم ، این فریضه ابتر می ماند.

وی با بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در این عصر سخت است و با وجود اینکه در جامعه اسلامی زندگی می کنیم ، اجرای این فریضه الهی در این دوره و عصر ضعیف است.

امام جمعه پاوه گفت: بعد از جریانات چهار ماه گذشته بی حجابی و حرمت شکنی ها در جامعه بیشتر شده و مردمهم بی تفاوت هستند اما در این راه باید اذیت و آزارها را تحمل کنیم تا اجر و پاداش بگیریم.

ماموستا قادری اضافه کرد: بر اساس حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) ، اگر مسلمان واقعی در زندگی صبر و شکر داشته باشد سعادتمند می شود.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha