۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85026213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۳ سند مالکیت زمین بعد از ۲۵ سال به مردم اسدیه واگذار شد

بیرجند - ایرنا - ۳۷۳ فقره سند مالکیت اراضی معروف به لچکی بعد از ۲ دهه چشم انتظاری با حضور استاندار خراسان جنوبی به مردم اسدیه اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این مراسم روز جمعه در دهمین روز دهه فجر با حضور استاندار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در حاشیه نماز جمعه اهل سنت اسدیه برگزار شد.

کل قطعات زمین در لچکی ۳۷۳ قطعه است که امروز به نمایندگی از مردم این منطقه در حاشیه نماز جمعه اهل سنت شهر اسدیه، تعداد پنج قرارداد واگذاری توسط استاندار به مردم تحویل شد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه ضمن تقدیر از سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی و واگذاری این اراضی به مردم گفت: این زمین‌ها بیش از ۲۵ سال است که بلاتکلیف مانده بود و در این دولت توسط استاندار تعیین تکلیف شد که از این بابت قدردان هستیم.

مولوی سید احمد عبداللهی در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسوولان همراه بود، افزود: اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری و رأفت اسلامی ایشان بسیار خوب بود و جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) کسی که از مخلوق خدا شکرگزاری نکند از خدا هم شکرگزاری نکرده‌ است بنابراین ما قدردان خدمات دولت بوده و هستیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه خدماتی که توسط مسوولان نظام انجام شده را قدردان هستیم گفت: امروز فضای وحدت و همدلی در شهرستان درمیان حاکم است و فرماندار هم در خدمت‌رسانی به مردم شب و روز نمی‌شناسد.

وی اظهار داشت: امروز حتی روستاهای صعب‌العبور و مرزی شهرستان درمیان گاز دارند لذا قدر نعمت‌ها را می‌دانیم و مسوولان باید به خواسته‌های مردم رسیدگی بیشتری کنند.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه خدمت‌رسانی بیشترین اثر را در تبلیغ نظام دارد گفت: اینکه امروز رئیس جمهور نامه‌ها را پاسخ می‌دهند، اقدام ارزشمندی است.

وی افزود: مردم شیعه و سنی شهرستان درمیان فردا باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: اصلی‌ترین راهبرد دشمن، ایجاد اختلاف در صفوف مسلمین و قومیت‌هاست.

جواد قناعت عنوان کرد: شرایط خاص، مهم، حیاتی و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کنیم و برگ مهمی از تاریخ انقلاب و منطقه در عرصه‌های جهانی در حال ورق خوردن است.

وی افزود: دنیا در حال تلاطم است و ملت‌های بیدار جهان اسلام از مظلومیت و از سلطه آمریکای جهانخوار، انگلیس و رژیم صهیونیستی بیرون خواهند آمد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها و غربی‌ها هیچ وقت اجازه ندادند کشورهای اسلامی پیشرفت کنند گفت: هدف دشمن نابود کردن نظام و ملت ایران است و در همین راستا آمریکا هر سال خباثت‌های بیشتری را علیه کشورمان اجرایی می‌کند که مهمترین علت آن برخاستن ندای استقلال از سوی ایران و باج ندادن به مستبدان است.

وی با اشاره به دسیسه‌های معاندان از ابتدای انقلاب خاطرنشان کرد: دشمن چون نتوانست از طریق جنگ سخت به اهداف شوم خود دست یابد، از طریق جنگ نرم و فضای مجازی وارد شد.

قناعت گفت: دشمن از طریق فضای مجازی، اختلاف شیعه و سنی را دنبال می‌کند و در پی بروز گسل، شکاف و فاصله بین نسل‌هاست.

وی اختلاف بین قومیت‌ها را راهبرد دشمن خواند و تصریح کرد: تنوع قومیتی فرصت مناسبی برای کشور ماست که اگر بصیرت نداشته باشیم از این فرصت، سوء‌استفاده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی بین حاکمیت و مردم است و می‌خواهد از این طریق بین مردم و حاکمیت اختلاف ایجاد کند.

وی با اشاره به هدف دشمن مبنی بر تجزیه فلسطین، یمن، سوریه و عراق گفت: ایران نه تنها نگذاشت این اتفاق بیفتد که امروز شاهد ارسال پیام نرم انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان هستیم.

قناعت با تاکید بر اینکه ایران یکپارچه و واحد با حضور همه قومیت‌ها و مذاهب را دوست داریم افزود: وظیفه ما حفظ اتحاد و وحدت ملی است و نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی و نظری منجر به سوء‌استفاده دشمن شود.

وی ۲۲ بهمن را مظهر حضور مردم و اتحاد ملی خواند و گفت: مردم در سراسر کشور فردا در شهرها و روستاها پای کار خواهند آمد و حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد و در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال وحدت ایرانیان به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت در شهرستان درمیان گفت: پروژه دوبانده سازی جاده بیرجند - اسدیه امروز کلنگ‌زنی شد و در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت که هر سال بودجه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرماندار به جهت سرکشی از مناطق در ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۲۰ روستا را سرکشی کرده است افزود: امروز و در این محل اسناد ۳۷۳ فقره از اسناد اراضی لچکی بعد از ۲۵ سال به مردم واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha