۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85026278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت بیش از ۱۶۰۰ پس لرزه در ترکیه/ افزایش جانباختگان به ۱۹ هزار و ۳۸۸ نفر

تهران- ایرنا- مدیر کل کاهش ریسک مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) از وقوع بیش از ۱۶۰۰ پس لرزه طی پنج روز اخیر در پی زلزله شدید سحرگاه روز دوشنبه این هفته در سطح کشور ترکیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، اورهان تاتار روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: ۳۲۶ مورد از این پس لرزه‌ها بین چهار تا پنج ریشتر قدرت داشته و ۳۷ مورد آنها نیز به قدرت پنج و ۶ ریشتر بوده است.

وی شمار پس لرزه‌های با قدرت بین پنج تا ۶ ریشتر اخیر را سه برابر مجموع زلزله‌های رخ داده در کشور ترکیه در مدت یکسال ذکر کرد.

بسیج ۱۴۱ هزار نیروی امدادی برای مناطق زلزله زده ترکیه

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) نیز امروز اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۱۴۱ هزار نیروی امداد و نجات در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه در حال خدمت و آواربرداری و نجات بازماندگان این رویداد تلخ هستند.

یونس سزر با اشاره به تعریف مسیر تخلیه زمینی، دریایی و هوایی شهروندان از مناطق زلزله‌زده افزود: ما از شهروندان خواستیم تا ابتدا به مراکز تخلیه تعیین شده مراجعه کرده و درخواست کنند تا پس از تعیین مقصد، مسیر مناسب تخلیه و انتقال آنها تعیین شود.

وی بیان کرد: شهروندانی هستند که خارج از این روش به مقصد دیگری نقل مکان کنند، ابتدا محل سکونت قبلی و محل اسکان جدید آنها بررسی شده و طبق درخواست آنها و بر اساس نظر کمیسیون‌هایی که در استانداری‌ها تشکیل شده، به آنها اسکان داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) با اشاره به وعده رئیس جمهوری ترکیه برای پرداخت کمک مالی ۱۰ هزار لیری به زلزله زدگان اظهار کرد: برای کسانی که خارج از شهرک‌های کانتینری و اسکان موقت ساکن شوند، اگر مالک خانه باشند، ماهیانه پنج هزار لیر و برای کسانی که مستاجر باشند، ماهیانه ۲ هزار لیر کمک نقدی برای اجاره منزل پرداخت خواهد شد.

وی آخرین آمار جانباختگان زلزله ترکیه را ۱۹ هزار و ۳۸۸ نفر و تعداد مجروحان را نیز ۷۷ هزار و ۷۱۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha