"هفت بهار نارنج " ملودرامی عاشقانه از درخشش ابدی یک ذهن پاک

گرگان- ایرنا- فیلم سینمایی" هفت بهار نارنج" ملودرامی عاشقانه از هبوط عشق به اعماق ذهن یک بیمار گرفتار فراموشی است که با معجون عشق و فروتنی، بحران بیماری خود و همسرش را سپری می‌کند.

به گزارش ایرنا، هفت بهار نارنج برشی از زندگی یک استاد دانشگاه بازنشسته است که عشق او به همسرش طلعت را به تصویر می‌کشد. آقاس شمس در این فیلم حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و با کمک پرستارش و یادداشت‌های بر روی در و دیوار خانه و تمرین ریاضیات و معادلات سعی می‌کند با بیماری فراموشی مبارزه کند و در همین حال نیز از همسرش که بر روی تخت درگیر زندگی نباتی است مراقبت کند.

اصلی‌ترین کاراکتر هفت بهار نارنج، معجونی از عشق خالصانه استاد شمس با بازی درخشان علی نصیریان است که عاشق و مجنون همسرش طلعت است و نمی‌خواهد اجازه دهد سیم هایی که برای زندگی نباتی همسرش به برق وصل است قطع شود.

این فیلم مخاطبان را در حالی که سعی می‌کنند ناامیدانه فرار کنند، روی صندلی‌های خود گرفتار می‌کند.

"هفت بهار نارنج " ملودرامی عاشقانه از درخشش ابدی یک ذهن پاک
یکی از بینندگان جوان گلستانی در نقد این فیلم به ایرنا گفت: فیلم خوبی بود ولی اگر ریتم فیلم تندتر بود می‌توانست فیلم بهتری باشد.

رضا متکی افزود: استفاده از سمبل و نهادهای مختلف در این فیلم خیلی خوب بود، از جمله یکی از درخت های مقاوم نارنج که با مضمون فیلم که نگاهی عاشقانه و دراماتیک مقاومتانه داشته سنخیت خوبی دیده می شود که با بازی درخشان استاد نصیریان آن مقاومت به خوبی نشان داده شده است.

وی بیان کرد: استفاده از رادیو و قابی که از آن پخش می شد نماد و سمبلی از گذشته بوده که در کنارش دستگاهی که زن به آن وصل بود قرار داشت.

متکی افزود: با حضور دختر بچه ای به نام فرشته مخاطب احساس کرده که ریتم فیلم عوض می شود ولی بدون تاثیر و بدون ریتم خاصی می رود و این ریتم کند داستان مخاطب را اذیت می کند.

وی اظهار داشت: رنگ پریدگی فیلم جذابیت خاصی ایجاد نمی کرد و شاید چون قصه درام عاشقانه غم انگیز بود این رنگ را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: آخر داستان خوب تمام شد، در قاب و پلان اولی که فیلم شروع شد شمس با طلعت صحبت می کرد و در پلان آخر همه چیز را گفت که طلعت جوان و سالم وجود ندارد و همه این‌ها تخیلات شمس است.

متکی افزود: چنانچه کارگردانی بهتری بود بازی های بهتری دیده می شد و می توانست فیلم بهتری از آب دربیاید.

یکی دیگر از مخاطبان جوان این فیلم گفت: فیلم خوبی بود ولی با حضور استاد نصیریان انتظار داشتیم اثر بهتری تولید شود.

زهرا سادات امیر لطیفی افزود: فیلمنامه، موسیقی و انتخاب اشعار فیلم را خیلی دوست داشتم چرا که به خوبی عمق ناراحتی و عاشقی استاد شمس را به مخاطبان انتقال می داد.

یکی دیگر از مخاطبان فیلم گفت: فیلم تمی عاشقانه داشت اما نویسنده و کارگردان برای انتقال مفهوم کم کاری کردند.

قدرت دائمی افزود: هفت بهار نارنج می خواست نشان دهد زن و شوهر در زندگی مشترک خیلی می توانند زندگی عاشقانه ای را تجربه کرده و باهم خوشبخت باشند.

وی اظهار داشت: قهرمان داستان با بازی استاد نصیریان حدود ۶ سال مریضی خانمش را تحمل کرده و حاضر به جدایی دستگاه از بدنش نشد ولی نمره فیلم پایین بوده چرا که دلیل این همه فداکاری و عشق را به مخاطبان نشان نداد.

وی اظهار داشت: این فیلم توانست جنبه آموزشی و فرهنگی داشته باشد و برخی فرهنگ ها را از نسل گذشته به نسل جوان امروزی معرفی کند.

وی بیان کرد: هفت بهار نارنج اخلاق را ترویج می دهد و کارگردان می توانست چگونه زندگی این زوج را نشان دهد که باعث این درجه از فهم، شعور، عشق و علاقه شده است ولی ساده از آن می گذرد.

"هفت بهار نارنج " ملودرامی عاشقانه از درخشش ابدی یک ذهن پاک
فیلم سینمایی " هفت بهار نارنج " به کارگردانی فرشاد گل سفیدی و با بازی علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم و آرشا گل سفیدی ساخته شده است.

فرشاد گل‌سفیدی فیلمبردار و کارگردان متولد ۱۳۶۰ است که در نخستین تجربه فیلمسازی‌اش به سراغ قصه‌ای عاشقانه رفته است، این کارگردان از جمله فیلمسازان جوان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود که فیلمی در ملودرام عاشقانه را در این جشنواره ارائه کرده است.

فیلم‌های شماره ۱۰، جنگل پرتقال، چرا گریه نمی کنی؟، هایپاور، هفت بهار نارنج، روایت ناتمام سیما، در آغوش درخت، آنها مرا دوست داشتند، یادگار جنوب، بعد از رفتن، سرهنگ ثریا، پرونده باز است، کاپیتان، هوک، غریب، آه سرد و عطرآلود به عنوان فیلم‌های جشنواره فجر در گرگان اکران می شود.

استان ۲ میلیون نفری گلستان با ۱۴ شهرستان هشت سینما و ۱۴ سالن نمایش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha