۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۰۵
کد خبر: 85026468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس جمهور برزیل به آمریکا

۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۰۵
کد خبر: 85026468
سفر رئیس جمهور برزیل به آمریکا

تهران- ایرنا- لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در اولین سفر رسمی خود به ایالات متحده آمریکا روز جمعه به وقت محلی در راس هیاتی عالیرتبه وارد واشنگتن شد تا در کاخ سفید با جو بایدن رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کند.

به گزارش ایرنا از یاهونیوز، داسیلوا و بایدن در این دیدار درباره مسائلی چون دموکراسی، حقوق بشر، محیط زیست و تلاش برزیل برای محافظت از جنگل آمازون بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین قرار است داسیلوا با نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، سناتور برنی سندرز و نیز نمایندگان فدراسیون اتحادیه‌های صنفی آمریکا دیدار داشته باشد.

برخی منابع خبری از تمایل کاخ سفید برای پیوستن به صندوق حفظ آمازون خبر می‌دهند.

رئیس جمهور برزیل را در این سفر شماری از اعضای کابینه از جمله وزیر محیط زیست، وزیر برابری نژادی و شماری از فعالان مدنی این کشور همراهی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا پیشتر (۲۰ دی ماه) در گفت وگوی تلفنی با همتای برزیلی خود، با تاکید بر حمایت از دموکراسی در این کشور اقدامات خشونت‌آمیز آشوبگران در برازیلیا پایتخت برزیل را محکوم کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن تلفنی با "لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا" رئیس جمهور برزیل برای نخستین بار از زمان تحلیف او گفت وگو کرده است.

کاخ سفید تصریح کرد: بایدن در این تماس به داسیلوا درباره حمایت قاطع خود از دموکراسی در برزیل و دولت جدید این کشور اطمینان داد و از او برای سفر به آمریکا دعوت کرد.

بایدن گفت: اراده آزاد مردم برزیل در انتخابات ریاست جمهوری که با پیروزی لولا داسیلوا به پایان رسید، آشکار شد.

کاخ سفید ادامه داد که بایدن اقدامات خشونت آمیز آشوبگران و حملات آنها به نهادهای دموکراتیک در برزیل و مخالفان انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را محکوم کرد.

داسیلوا نیز با قبول دعوت بایدن برای سفر به آمریکا گفت که در اوایل ماه فوریه برای انجام گفت وگوهای عمیقی درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دو جانبه به واشنگتن سفر می‌کند.

لولا داسیلوا رئیس جمهور کنونی برزیل در انتخابات ۳۰ اکتبر (۸ آبان) توانست رقیب دست راستی خود "ژائیر بولسونارو" را شکست دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha