۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۲۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85026508
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرکز حقوق بشری: ماشین کشتار ائتلاف سعودی هر روز در یمن قربانی می‌گیرد

تهران- ایرنا- مرکز حقوق بشری «عین» یمن بامداد شنبه در واکنش به حملات توپخانه ارتش سعودی به استان صعده که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شد، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حملات اعلام کرد که ماشین کشتار ائتلاف سعودی هر روز در یمن قربانی می‌گیرد.

به گزارش ایرنا از المسیره، مرکز حقوق بشری عین یمن حمله جمعه شب توپخانه ارتش سعودی به مناطق مرزی استان صعده را که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: توپخانه ارتش عربستان روزانه روستاها، مزارع و مسافران را در مناطق مرزی هدف قرار می‌دهد.

این مرکز تصریح کرد: ماشین کشتار و تخریب ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان بی گناه در استان‌های مختلف یمن تقریباً همه روزه ادامه دارد.

مرکز حقوق بشری عین در بیانیه خود افزوده است: جنایت جمعه شب علیه شهروندان در راستای جنایات، حملات و تجاوزهای روزانه ائتلاف سعودی و مزدورانش علیه مردم یمن در استان‌های مختلف یمن صورت گرفته و با چشم پوشی سازمان ملل متحد همراه است.

این مرکز در پایان بیانیه خود از سکوت جامعه جهانی و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و در رأس آنها سازمان ملل متحد در قبال جنایاتی که ائتلاف متجاوز و مزدوران آنها علیه مردم یمن انجام می‌دهد، انتقاد و آن را محکوم کرد.

حملات توپخانه‌ای جدید ارتش سعودی به مناطقی از استان صعده یمن به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن ۹ نفر دیگر انجامید.

مناطق مرزی استان صعده تقریبا هر روزه شاهد حملات راکتی و گلوله باران توپخانه‌ای و تیراندازی نظامیان متجاوز سعودی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha