۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85026603
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شیراز؛ به رنگ پرچم، یکصدا برای آرمان‌های انقلاب + فیلم

شیراز- ایرنا- راهپیمایی گرامیداشت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حالی روز شنبه در شهرهای مختلف استان فارس آغاز شد که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران زینت‌بخش این آیین است و طنین شعارهای انقلابی از یکصدایی و همدلی مردم استان در پیشبرد آرمان‌های انقلاب حکایت دارد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، در آیین راهپیمایی ۲۲ بهمن شیراز که از میدان امام حسین (ع) (فلکه ستاد) آغاز شد، هزاران نفر از عاشقان انقلاب اسلامی از پیر و جوان ، زن و مرد امروز در جشن پرشکوه انقلاب حضوری حماسی دارند.

مسیر تعیین شده راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) به سمت چهار راه پانزده خرداد (پارامونت) و سپس، خیابان لطفعلی‌خان زند، مملواز مردمی است که آمده‌اند وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دهند.

مردم شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی با دردست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ، تصاویری از امام راحل ، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی با دادن شعارهای انقلابی همچون «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل » با آرمانهای نظام بیعت مجدد و بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.
در این آیین،‌مسئولان استان فارس همچون نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و استاندار فارس نیز همگام با مردم حضور یافته اند.

حال و هوای خیابان های شیراز همچون روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تجلی عشق به وطن ، اتحاد ، همدلی ، یکپارچگی و وفاداری به نظام اسلامی است.


فیلم/ لحظات قبل از آغاز راهپیمایی

اجرای برنامه های شاد با حضور هنرمندان، گروه های سرود و موسیقی، حال و هوای خاصی به این آیین بخشیده است.
محل قرائت قطعنامه این راهپیمایی، چهارراه پیروزی (از تقاطع‌های دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) )خواهد بود.
بنا بر آخرین اعلام دست اندرکاران برگزاری مراسم، سخنران مراسم راهپیمایی امسال شیراز آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران خواهد بود.
پیش از این، استاندار فارس با صدور پیامی از مردم استان برای شرکت در این آیین دعوت به عمل آورده بود.
محمد هادی ایمانیه در این پیام تصریح کرد: ۲۲ بهمن یادآور انفجار نور نه تنها در کشور عزیزمان ایران است بلکه باید اذعان نمود که این حادثه مسیر تاریخ بشریت را تغییر داد دنیای دوقطبی شده شرق و غرب به توحید و عدم وابستگی به شرق و غرب توجه پیدا کرد و آزادگان جهان به پیروزی بر ظلم و ستم امیدوار شدند.
استاندار فارس خاطرنشان کرد:‌ بزرگ مرد تاریخ ایران و اسلام حضرت امام خمینی( ره) با توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) و اعتماد به قدرت فوق العاده مردم انقلابی را رهبری کرد و کشور عزیز ما را از سیطره استعمار رهایی بخشید و شهیدان عزیز در این راستا جان ارزشمند خویش را در طبق اخلاص گذاشته اند.
ایمانیه افزوده است: از خداوند متعال عاجرانه درخواست می‌کنیم ما را در پیمودن مسیری که امام (ره) الله و شهدای عزیز ترسیم نمودند و همانا مبارزه با ظلم و خدمت به مردم و احیای کلمه طیبه توحید بود موفق و موید بدارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha