پیشرفت ایران اسلامی با وجود همه توطئه‌ها و تحریم‌ها معجزه آساست

رشت - ایرنا - معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با توجه به حجم گسترده توطئه‌های دشمنان و تحریم‌های گوناگون، شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای هستیم و نه تنها مقاومت کردیم، بلکه پیشرفت را در دستور کار قرار دادیم و با این همه فشار، این میزان پیشرفت کنونی معجزه‌آساست.

به گزارش ایرنا، محمد دهقان در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب در میدان شهرداری رشت با بیان اینکه 22 بهمن پرافتخارترین روز تاریخ ملت ایران است که با انقلاب خود رژیمی فاسد و وابسته را برکنار کردند، افزود: مردم ایران در این روز با برکناری رژیم فاسد طاغوت ، حکومت مردمی، اسلامی و دینی را پایه‌گذاری کرد و شاه و وابستگانش که وجودشان سراسر وابستگی بود را از کشور اخراج نمودند.

وی عنوان کرد: این انقلاب با حضور امام راحل(ره) که یک رهبر الهی، با تقوی ، فیلسوف و دانشمند بود به پیروزی رسید و سپس مقام معظم رهبری راه بنیانگذار کبیر انقلاب را ادامه دادند و همانند امام راحل(ره) شجاعت، تدبیر و ایستادگی در برابر ظلم را متجلی ساختند.

وی ادامه داد: دشمنان این انقلاب و ملت ایران از همان روز اول برای نابودی این انقلاب تلاش کردند و منافقان را به جان مردم انداختند که ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان ما را به شهادت رساندند و چندین کودتا تدارک دیدند اما همه این اقدامات با صلابت این ملت درهم شکست.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: رویکرد تجزیه‌طلبی هم فتنه دیگر این دشمنان بود و قصد داشتند خوزستان، کردستان، بلوچستان و آذربایجان با ایجاد اختلاف از مام میهن جدا کنند اما دوباره شکست خوردند و پس از آن نیز جنگ تحمیلی را به راه انداختند که آمریکا عامل اصلی این جنگ بود.

دهقان بیان کرد: آمریکا قصد داشت تا توسط صدام نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد که نه تنها دشمنان ما پیروز نشدند، بلکه ملت بزرگ ایران در این جنگ و در این میدان نیز پیروز و سربلند درآمد تا افتخار دیگری در تاریخ پرشکوه انقلاب رقم زده شود.

تلاش دولت کنونی برای کم‌کردن فشار اقتصادی بر مردم

وی در ادامه گفت: هر چند در این میان فشارها و تحریم های اقتصادی بر ملت تاثیر گذاشته که علت اصلی آن هم سیاست‌های یک دهه اخیر است که در نتیجه آن اقتصاد کشور تعطیل شد .

وی تصریح کرد : چون آمریکا در بحث مذاکرات ، اقتصادی کشورما دخیل کرد و مسئولان نیز بر این باور بودند که می‌توان با آمریکا مذاکره کرد و به نتیجه رسید.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: متاسفانه مسئولان گذشته دل به توافق با آمریکا بسته بودند و اقتصاد کشور را فلج کردند که دلار از سه هزارتومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت و ارزش پول ما سقوط شدیدی کرد.

وی افزود: امروزه نیز آثار این طرز تفکر دهه اخیر را در زندگی مردم شاهد هستیم حال آنکه برخی در داخل کشور با توطئه آمریکا همراهی کردند و اقتصاد کشور را به تعطیلی کشاندند.

دهقان ادامه داد: اما با استقرار دولت سیزدهم ، دوباره کشور راه خود را پیدا کرد و در مسیر قرارگرفت و با توجه به اینکه در یک دهه اخیر رشد اقتصادی کشور صفر و میانگین سرمایه‌گذاری اقتصادی هم زیر صفر بوده، اما رشد اقتصادی در همین مدت کوتاه فعالیت دولت کنونی به چهار درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه طی دهه گذشته همه چیز را در اروپا و آمریکا جستجو می‌کردند و اگر فقط ۱۰ درصد از این تلاش را صرف تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه می‌کردند، وضعیت اقتصادی کشور اینگونه نمی‌شد.

وی بیان کرد: در مدت فعالیت دولت کنونی که متکی بر خواسته مردم است،۵۰ سند افتخارآمیز امضا شده و به سازمان جهانی شانگهای پیوستیم وهمکاری و تعامل با اوراسیا یکی دیگر از کارهای بزرگی بود که انجام شده و انعقا قراردادهای اقتصادی ۲۰ ساله با روسیه و ۲۵ ساله با چین از دیگر دستاوردهای بزرگ دولت کنونی در همین مدت کوتاه است.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در این مدت کوتاه فعالیتش بستر را برای رشد اقتصادی فراهم کرده و ۲ هزار و ۷۰۰ کارخانه بزرگ نیز احیا شده و این روند با سرعت ادامه دارد.

وی گفت: البته ما فشار اقتصادی وارده بر مردم را درک می‌کنیم و به همین دلیل اقدامات فوری را برای کاهش آن آغاز کرده ایم و دولت مردمی مترصد برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم است.

دهقان افزود: با توجه به اینکه در برهه کنونی قوای سه‌گانه متحد و در مسیر پیشرفت همگام هستند، دشمنان برنامه‌ریزی کردند تا جلوی این پیشرفت را بگیرند و با هزاران شبکه‌ صوتی ، تصویری و مجازی، اغتشاشات را به وجود آوردند تا مردم را مقابل هم قرار دهند.

وی ادامه داد: اما مردم ما هوشیارند و با وحدت و اتحاد، این اغتشاشات خاتمه یافت و هم‌اینک نیز رهبر معظم انقلاب با فرمان عفو برای فریب‌خوردگان، پدرانه عمل نمودند تا شاهد یک همبستگی دیگر در میان اقشار مختلف مردم باشیم.

معاون رئیس جمهور در خاتمه گفت: به هرحال دولت کنونی در مسیر پیشرفت گام بر می‌دارد و به زودی آثار و عملکرد این پیشرفت بر مردم و جهانیان نمایان خواهد شد و اقدامات ارزنده‌ای را برای برون‌رفت از وضعیت کنونی را برمی داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha