نهمین پایگاه فوریت‌های پزشکی مهاباد به بهره‌برداری رسید

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نهمین پایگاه فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) در راستای توزیع عادلانه خدمات با پوشش ۶۰ هزار نفر در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید صادق امیری روز شنبه در افتتاح این طرح که با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان مهاباد برگزار شد، افزود: این پایگاه به عنوان چهارمین پایگاه شهری و نهمین پایگاه شهرستان در منطقه شرقی شهر مهاباد با مشارکت سپاه شهدا و با توجه به نیاز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این پایگاه جمعیت بالغ بر ۶۰ هزار نفری این منطقه از نعمت خدمات اولیه، فوریت‌های پزشکی و مراقبت‌های اوژانسی بهره مند خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: این پایگاه جزء مرکز فوریت‌های پزشکی مجهز شهرستان است که دارای یک آمبولانس و ۹ پرسنل دارد و بیش از یک میلیارد تومان برای فعال شدن آن هزینه شده است.

نهمین پایگاه فوریت‌های پزشکی مهاباد به بهره‌برداری رسید

صادق امیری یادآور شد: هدف از ایجاد پایگاه اورژانس شهری، کمک به مصدومان حوادث مختلف و انتقال سریع آنان به مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن است.

وی تاکید کرد: مهاباد دارای چهار پایگاه شهری است البته پایگاه‌های ۲ و سه شهری در کنار هم هستند ولی در مواقع ضروری نسبت به انتقال و توزیع مناسب خدمات درمانی اقدام می‌کنند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha