۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85026923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام تبریک مقامات پاکستانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس سنا و سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی پیام‌هایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به ملت و مقام‌های دولت‌ کشورمان تبریک گفتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان امروز به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی پیامی این رویداد تاریخی و روز ملی را به دولت و ملت کشورمان تبریک گفت.

دفتر نخست وزیری پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، اعلام کرد: شهباز شریف از طرف مردم و دولت پاکستان فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم و دولت ایران تبریک گفت.

نخست وزیر پاکستان افزود: روابط ایران و پاکستان دوستانه و دیرینه و ریشه در مشترکات قوی تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی دارد و با گذشت زمان توسعه این روابط و گسترش همکاری‌های دوجانبه ما بسیار اطمینان بخش است.

وی گفت که از این فرصت استفاده کرده و برای دولت و ملت دوست و برادر ایران رفاه، سربلندی و پیشرفت را آرزو می‌کنم.

همچنین سخنگوی «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را صمیمانه تبریک می‌گوییم.

«محمد صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان نیز طی پیامی گفت: روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به کشور دوست و برادر ایران، دولت، مردم و مجلس شورای اسلامی آن تبریک می‌گوییم.

وی افزود: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک روز تاریخی و بسیار حائز اهمیت است و ما این رویداد بزرگ را به مقام‌های ایران و ملت کشور دوست خود تبریک می‌گوییم.

سنجرانی تاکید کرد: روابط پاکستان با ایران بسیار حائز اهمیت است و تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های ما در حوزه‌های مختلف خوشایند است.

خانم «ممتاز زهرا» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز طی پیامی روز ملی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

در میان تمام کشورهای جهان، پاکستان به عنوان کشور همسایه و مسلمان، نخستین کشوری بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب، وزیر وقت امور خارجه پاکستان به تهران سفر کرد و ملاقاتی هم با حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام داد.

ایران نیز نخستین کشوری بود که استقلال پاکستان را در سال ۱۳۲۶ شمسی به رسمیت شناخت؛ رویدادی که همواره به عنوان یکی از روشن‌ترین صفحات در دفتر زرین تاریخ روابط دیرینه‌ و ناگسستنی دو کشور همسایه خواهد درخشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha