عشایر قشقایی‌ یک میلیارد تومان به زلزله‌زدگان خوی کمک کردند

شیراز-ایرنا-مسئول کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی با بیان اینکه جامعه اقوام و عشایر در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند،گفت:جامعه عشایر اینبار و در حادثه ناگوار زمین لرزه خوی هم سنگ تمام گذاشتند و در این مدت با اهدای بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به یاری مردم این منطقه شتافتند.

مهران نامداری شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با فراخوان های صورت گرفته، انسان‌های نوع دوست قشقایی به یاری هموطنان اهل خوی شتافتند و افزون بر حمایت مالی، از چند نقطه شیراز، چند کامیون اقلام ضروری غذایی، بهداشتی و دارویی را جمع آوری و به شهرستان خوی ارسال کردند.

مسئول کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی ادامه داد: مردم غیرتمند جامعه اقوام بویژه ایل جلیل قشقایی همیشه و در عرصه گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی چ اقتصادی در حوادث ناگوار غیرمترقبه یاری‌گر هموطنان بوده اند.

نامداری اضافه کرد: پخت ۵۰ هزار قرص نان محلی توسط بانوان زحمتکش جامعه قشقایی در چند نقطه شهرستان شیراز و ارسال به مناطق سیل زده خوزستان و لرستان نمونه دیگری از دستگیری قشقایی ها از هموطنان است.

عشایر قشقایی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم بیش از سه هزار شهید گرانقدر، جلوه هایی درخشان از غیرت، دلاوری و سلحشوری را به نمایش گذاشته اند و در مقاطع حساس همچون سیل شیراز و زلزله، به یاری هموطنان آمده‌اند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خویو فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه ۳ نفر فوت و بیش از یک هژار نفر مصدوم شدند.

تاکنون بالای ۱۰۰ پس لرزه در این منطقه ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha