رئیس مرکز آزادی مطبوعات عراق: ایران علیه سلطه غرب از روسیه و چین جلوتر است

بغداد-ایرنا- رئیس مرکز «المرصد العراقی» برای آزادی مطبوعات در عراق و مسئول کمیته نظارت در سندیکای روزنامه نگاران عراقی می گوید انقلاب اسلامی ایران موج سوم مقتدری است که توانست در جهان خود را نشان دهد و از روسیه و چین هم در مقابله با سلطه جویی غرب پیشی بگیرد.

«هادی جلومرعی» در گفت و گو با ایرنا در حاشیه برگزاری جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بغداد گفت: برخورد جدی و بزرگ بعد از ظهور چین و روسیه در محور شرقی در مقابله با سلطه جویی غرب، پس از انقلاب اسلامی ایران محقق شد.

رئیس مرکز المرصد العراقی برای آزادی مطبوعات در عراق بر این باور است که «ایران بعد از انقلاب از روسیه و چین در مقابله با غرب با روشی غیر سنتی و جدید پیش افتاد به این معنا که رقابت ایران بر اساس پول و نظامی گری مانند آنچه در تقابل چین و روسیه رخ داد نیست بلکه این تقابل بر بنیان اندیشه ای، اعتقادی و اجتماعی استوار است.»

جلومرعی تصریح کرد: این پیشتازی ایران در راستای تحقق آن چیزی است که انقلاب ایران در پی آن بود یعنی تغییر معادلات سیاست و سلطه در جهان در سطوح مختلف اقتصادی، نظامی، بنیان فکری و فرهنگی نه تنها در جغرافیایی محدود بلکه در تمام جهان.

کارشناس عراقی افزود: ایران، دولتی بزرگ و تاریخی است و نه نوپا و جدید؛ بنابراین چیز عجیبی نیست که تا این حد تاثیرگذاری و حضور داشته باشد.

مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور دهها تن از چهره های کشوری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی عراق و سفرا و دیپلمات های سایر کشورها در هتل المنصور بغداد برگزار شد.

رئیس مرکز آزادی مطبوعات عراق: ایران علیه سلطه غرب از روسیه و چین جلوتر است

در این مراسم محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با خوشامدگویی به مهمانان به پیشرفت های ایران اسلامی بعد از انقلاب در عرصه های متعدد اشاره کرد.

آل صادق به روابط محکم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق پرداخت و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق درهم تنیده و شدیدا از هم تاثیرپذیر است. ما ریشه های تاریخ تمدنی مشترک و قدیمی با عراق داریم و حوادث زودگذر سیاسی نمی تواند به آن ضرر بزند.

در این مراسم همچنین، دکتر عبدالله علیاوی نماینده رئیس جمهور عراق، پیام تبریک عبداللطیف رشید رئیس جمهور این کشور را با تاکید بر کمک های متعدد ایران به عراق به ویژه در جنگ با تروریسم، قرائت کرد.

رئیس مرکز آزادی مطبوعات عراق: ایران علیه سلطه غرب از روسیه و چین جلوتر است

پیش از این نیز برنامه گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ویژه خانواده های ایرانی مقیم بغداد، با سخنرانی سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و نیز محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق، عصر چهارشنبه در محل تالار «شهید العراق»، مقر جریان حکمت ملی عراق و به میزبانی سید عمار حکیم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha