۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85027514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای الگوی کشت در ۵۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی فامنین

همدان -ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: الگوی کشت در ۵۶ هزار هکتار از زمین های زراعی این شهرستان انجام می شود که ۱۲ هزار هکتار از این سطح مربوط به کشت محصولات آبی و مابقی هم مربوط به کشت دیم است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی فامنین ، منصور خزایی افزود: بر این اساس و با اجرای این میزان الگوی کشت پیش بینی می شود که بیش از 148 هزار تن انواع محصول زراعی تولید شود.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری شهرستان فامنین به عنوان شهرستان نمونه اجرای الگوی کشت کشوری شد که از جمله اهداف اجرای آن افزایش بهره وری و استفاده مطلوب و حفاظت بهتر از ذخایر ارزشمند آب و خاک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: مدیریت انرژی، توجه به قیمت تمام شده تولید محصول در مناطق مختلف، تولید قراردادی با ضمانت خرید و از همه مهم تر، مدیریت تخصیص منابع از دیگر الزامات اجرای الگوی کشت می باشد.

وی تصریح کرد:برنامه عملیاتی اجرای الگوی کشت شهرستان فامنین تدوین شده است و طبق برنامه ابلاغی کشاورزان موظف به کشت محصولات زراعی بر اساس اجرای این الگو هستند.

خزایی گفت: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، اجرای سیستم های نوین آبیاری ، کشت محصولات کم آب بر و توجه به اقلیم و سابقه کشت هر محصول در منطقه از مواردی است که می‌تواند ما را به سمت ارتقای بهره وری سوق دهد.

وی افزود: در اجرای الگوی کشت سطح اراضی کم نمی شود، بلکه نوع کشت تغییر می کند و به جای محصولات پر آب بری همچون چغندر قند و سیب زمینی محصولات دیگری نظیر غلات، کلزا و گیاهان دارویی جایگزین شود و کشاورزان باید ترغیب شوند که ضمن افزایش بهره وری میزام مصرف آب را کاهش دهند.

خزایی همچنین یادآور شد: در اجرای طرح الگوی کشت شهرستان فامنین کشت هندوانه صفر و کشت دوم ممنوع خواهد بود و کشاورزانی مشمول حمایت های دولتی خواهند بود که الگوی کشت را اجرا کنند.

او گفت: ما امیدوار هستیم که با اجرای طرح الگوی کشت شاهد افزایش درآمد کشاورزان و رشد بهره وری در تولید محصولات باشیم واجرای الگوی کشت ظرفیت هایی از امنیت غذایی را برای ما ترسیم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha