مردم تهران درگیر ترافیک و برف/ضرورت حضور میدانی مدیران در شهر

تهران - ایرنا - جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در حالی در جریان است که رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران به دلیل بارش برف پیشنهاد کرد که معاون خدمات شهری شهرداری تهران که در شورا حضور داشت، جلسه را ترک و در سطح شهر برای کمک به شهروندان و مدیریت وضعیت برف حضور یابد.

به گزارش ایرنا، سید جعفر تشکری هاشمی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر خود با بیان اینکه همه تهران تحت بارش برف است، افزود: هیچ‌راه حلی بهتر از حضور میدانی مدیران نیست و باید در سطح شهر آنان حضور داشته باشند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه برخی ماشین آلات کارایی خود را از دست داده‌اند پیشنهاد کرد از مایعات مخصوص برف‌زدایی که برای محیط زیست نیز مضر نیست، استفاده شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیران باید آسیب‌ها را شناسایی و به موقع در محل‌هایی که آسیب دارد، حضور یابند، گفت: باید از شخص شهردار تهران و معاونان و مدیران نواحی و مناطق همگی در سطح شهر حضور پیدا کنند و در میدان، مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی، افزود: هماهنگی شهرداری و پلیس با هم نیازمند تقویت است و گاهی اقدامات این دو مجموعه هم افزا نیست.

تشکری هاشمی بر اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به مردم از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تاکید کرد و گفت: آموزش‌های شهروندی ضعیف است، آموزش‌های لازم باید به شهروندان ارائه شود زیرا بسیاری از خودروها آمادگی حضور در برف را ندارند و مشکلاتی برای خود و دیگر شهروندان ایجاد می‌کنند.

نقدها به عملکرد شهرداری تهران در زمینه برف روبی منصفانه باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به برف‌روبی چند روز اخیر توسط شهرداری تهران گفت: به عملکرد شهرداران مناطق و مدیران شهرداری تهران باید اعتماد کنیم البته این به معنی نقد نکردن نیست اما باید نقدها منصفانه باشد.

علیرضا نادعلی، برخی اظهارات مطرح شده در مورد عملکرد شهرداری تهران در زمینه برف روبی را غیرمنصفانه و همراه با اطلاعات اندک عنوان کرد و گفت: روز پنجشنبه یکی از مناطق بیشتر از مناطق دیگر درگیر بارش و برف بود و باید از مدیران شهرداری تهران بخواهیم گزارش در این زمینه ارائه دهند تا بتوانیم عیوب و نواقص را برطرف کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری نوین به دنبال رفع مشکلات در روزهای برفی باشیم؛ نکته حائز اهمیت این است که گفته می‌شود شهرداری تهران غافلگیر شده است که این موضوع درست نیست و نباید زحمت همکارانم به ویژه کارگران عزیز در شهرداری تهران را نادیده گرفت.

وی در بخش دیگری از زمان تذکر خود از شرکت پرشور مردم در مراسم راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی قدردانی کرد و اظهار داشت: مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران در مدت اخیر در زمینه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی داشتند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از مجموعه برج میلاد برای عملکرد در جشنواره فیلم فجر و سازمان زیباسازی برای عملکرد در شب ۲۲ بهمن و در راهپیمایی قدردانی کرد.

واکنش چمران به جایزه اهدایی شهرداری تهران به برنده جشنواره فیلم فجر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جایزه‌ روز گذشته‌ای که شهردار تهران به برنده جشنواره فیلم فجر اختصاص داد به تایید شورای شهر رسیده بود، گفت: باید بررسی کنم تا متوجه شوم این جایزه چه چیزی بوده است.

مهدی چمران گفت: باید پرس و جو کنم که این جایزه از کجا پرداخت شده و مبنای آن چه بوده است.

رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن اظهار داشت: امیدوارم سعادت حفظ این انقلاب مهم و ارزشمندی که در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام بی نظیر بوده را داشته و همانگونه که با رهبری امام راحل (ره) این انقلاب به پیروزی رسیدیم این راه پیروزی را ادامه دهیم تا در نهایت پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) بسپاریم.

وی با بیان اینکه لازم است تا همه قدردان این خروش و حضور میلیونی مردم آن هم در شرایطی که دشمنان با جنگ روحی، روانی و تبلیغاتی پرداخته بودند باشیم، گفت: این حضور برای همه مسئولان هشداری است تا پای کار این مردم با جان و دل باشند و برای آنها خدمت کنند زیرا ما بدهکار چنین مردم و انسان‌های آزاده‌ای هستیم که همه نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.

چمران با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه، به مسئولان، مجریان، مهندسان و افرادی که در امر خانه سازی فعالیت دارند، هشدار داد و افزود: اگر ساختمان‌سازی کنیم و این ساختمان‌ها از کیفیت لازم برخوردار نباشد و نتواند در برابر چنین مخاطراتی مقاوم باشد، آن وقت است که شاهد یک فاجعه بزرگ در طول تاریخ برای تهران خواهیم بود.

فرهنگ عذرخواهی را در شهرداری تهران نهادینه کنیم

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برف آمده و مردم هم در خیابان‌ها گرفتار بودند و باید از مردم عذرخواهی کرد.

مهدی عباسی با بیان اینکه همه سخنان توجیه است، گفت: عذرخواهی از اینکه نتوانستیم کار را به درستی انجام دهیم، بهترین واکنش است.

مردم تهران درگیر ترافیک و برف/ضرورت حضور میدانی مدیران در شهر

تذکر به استانداری تهران برای اعلام دیر هنگام تعطیلی مدارس

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تذکر به استانداری تهران، از اقدام دیر هنگام برای اعلام تعطیلی مدارس انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد دانش‌آموزان به سلامت به خانه‌ها برگردند.

سید احمد علوی در ادامه با ارائه تذکر دیگری گفت: در شهرداری تهران تفاوت عیدی پرسنل رسمی و قراردادی بیش از سایر کارکنان است؛ از اکنون تدبیر کنند تا این فاصله زیاد نباشد.

روش اداره شهر و مدیریت شهر باید تغییر کند

عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر انتقاد می‌کنیم به هیچ عنوان بحث نادیده گرفتن زحمات خدمات شهری را نداریم، گفت: موضوع تصمیم سازان را باید از مجریان جدا کرد.

ناصر امانی با بیان اینکه در توییتی از شهروندان برای وضعیت پیش آمده عذرخواهی کرده است، گفت: مردم در زیر پست، مواردی را نوشته بودند که نمی توانم بخوانم.

وی با بیان اینکه مردم در نظرات، نوشتند که «شهر را رها کنید، خودش اداره می‌شود؛ همه‌تان بروید»، افزود: منظور این است که علیرضا زاکانی شهردار تهران باید معاونان و شهرداران را بسیج می‌کرد تا فاجعه ایجاد نشود.

امانی با بیان اینکه بودجه برف روبی شهرداری با این روش به هدر می رود، گفت: روش اداره شهر و مدیریت شهر باید تغییر کند زیرا اگر این نگاه تغییر نکند در اداره همه امور شهر با مشکل مواجه می‌شویم.

مشکل، نمک پاشی و شن پاشی نیست بلکه مشکل نبودِ مدیریتِ واحدِ شهری است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از برخی انتقادها از نحوه برف روبی در شهر تهران گفت: مشکل، نمک پاشی و شن پاشی نیست بلکه مشکل نبودِ مدیریتِ واحدِ شهری است.

احمد صادقی با طرح این پرسش که آیا فقط شهرداری است که متولی ترافیک است، افزود: این در حالی است که در زمان بارش برف از لحاظ علمی ثابت شده که دید رانندگان کمتر می‌شود و سرعت کاهش می‌یابد، مکان جابه‌جایی در سطح کندتر و در نهایت ترافیک افزایش می‌یابد.

صادقی افزود: در حوزه آموزش نیز کمبود داریم و به شهروندان آموزش داده نشده که در چنین روزهایی کمتر به کارهای روزمره برسند.

وی با بیان اینکه نوک پیکان انتقادها فقط به سمت کسانی است که شبانه روز تلاش می کنند و زحمت می‌کشند، افزود: راهور کجاست، نقش و مسئولیت اجتماعی نهادها و اشخاص چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من و خانواده ام نیز در ترافیک ناشی از برف درگیر بودیم اما دلیل نمی‌شود که تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمت کش شهرداری را نبینیم، گفت: از طرف خودم و همه سازمان‌هایی که کوتاهی کردند از مردم خوب شهرم عذر خواهی می‌کنم.

مردم تهران درگیر ترافیک و برف/ضرورت حضور میدانی مدیران در شهر

برخورد با مقصران برف روبی

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از برخورد با مقصران برف‌روبی پس از اتمام بارش‌ها خبر داد.

علیرضا جاوید گفت: پشتیبانی برف‌روبی بر عهده شهرداران مناطق است و قراردادهای اصلی برف روبی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران منعقد می‌شود.

جاوید با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق باید تحت نظارت و پیگیری معاونت خدمات شهری وظایف خود را انجام دهند، اظهارداشت: شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه وظیفه دارند از ظرفیت‌های خود و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها برای مدیریت شرایط استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای عادی نیز ترافیک سنگین داریم، تاکید کرد که در روزهای بارش باران نیز مقداری افزایش را شاهد هستیم که در زمان بارش برف بر مقدار آن افزوده خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۲۱ و ۲۲ در برف پنجشنبه که از صبح تا شب ادامه داشت، درگیر بودند، افزود: مناطق ۳، ۴، ۵، ۶ و ۲۱ و ۲۲ عملکرد نسبتا خوبی داشتند اما در منطقه ۲ و در بزرگراه یادگار امام(ره) بیشترین چالش ایجاد شد.

وی افزود: در مناطقی که چالش داشتیم، شن و نمک پاشی پیش از آن انجام شده بود اما کاهش دما خلل ایجاد کرده بود.

اکنون در متن کار هستیم و باید اجازه دهیم عملیات به پایان برسد و پس از آن روند برف روبی امسال را ارزیابی خواهیم کرد. پس از پایش، مواردی که همکاران قصور داشتند، شناسایی خواهد شد تا با کسانی که تقصیر داشتند، برخورد شود

جاوید با بیان اینکه در بام تهران و بالای کوه فراز و سعادت آباد از جمله ۲۴ متری سعادت آباد نیز مشکل داشتیم، افزود: در منطقه یک مشکل چندانی وجود نداشت؛ هر چند در بخش‌هایی از زعفرانیه، درکه و دربند به دلیل شیب و یخ زدگی، مشکل ایجاد شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران درباره برخورد با عوامل خاطی در برف روبی، ادامه داد: اکنون در متن کار هستیم و باید اجازه دهیم عملیات به پایان برسد و پس از آن روند برف روبی امسال را ارزیابی خواهیم کرد. پس از پایش، مواردی که همکاران قصور داشتند، شناسایی خواهد شد تا با کسانی که تقصیر داشتند، برخورد شود.

جاوید با تاکید بر اینکه امروز معاون خدمات شهری شهرداری از ایجاد زحمت برای شهروندان عذرخواهی کرد، گفت: بنده نیز از شهروندانی که از زحمت ناشی از ترافیک و یخ زدگی دچار چالش شدند و دیرتر به مقصد رسیدند، پوزش می‌طلبم.

مردم به ویژه در نقاط شمال شهر از درب منزل از زنجیر چرخ استفاده کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به راهپیمایی روز گذشته گفت: روز گذشته یک و نیم میلیون نفر در تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور داشتند همچنین ۲۱ میلیون نفر در کشور در راهپیمایی شرکت کردند و حضور مردم نسبت به سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری با اشاره به اقدامات شهرداری و سازمان زیباسازی برای آراستگی شهر در دهه فجر، پرچم آرایی و اهتزاز ۱۲۰ عنوان ابرپرچم، ۱۲ هزار پرچم بزرگراهی و ۱۲۰ هزار پرچم محله ای و ایجاد پویش با هم برای ایران بر روی ۷۰ درصد سازه‌های شهر و تقویت و تجهیز موکب های مردمی را از اقدامات ارزشمند شهرداری عنوان کرد.

عضو شورای تهران درباره اتفاقات پس از بارش برف گفت: برخی اتفاقات در زمان بارش برف طبیعی است و به طور طبیعی با یک بارش باران، تهران دچار ترافیک می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی اظهارداشت: مردم به ویژه در نقاط شمال شهر باید بدانند که از درب منزل از زنجیر چرخ استفاده کنند و نباید توقع داشته باشند که شهرداری در ابتدا در کوچه‌ها شن پاشی و برف روبی کند و قطعاً اولویت با معابر بزرگراهی است.

ضعف شهرداری در کمک به مساجد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه کمک به مساجد، گفت: در سال گذشته اسامی چند مسجد برای کمک گنجانده شد و با وجود تذکرهای کتبی و شفاهی به مساجد کمک نشده است.

حبیب کاشانی با بیان اینکه در زمان‌ محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران، گزارش کمک‌های ماده ۱۶ و ۱۷ هر ماه به شورا داده می‌شد، افزود: در ۱۵ ماه اخیر، با وجود تذکر شفاهی، کتبی، این گزارش به شورا ارائه نشده است.

وی از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: مردم با باور اینکه آمریکا با مردم ما مبارزه می‌کند، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

تصویب طرح تایید ساختار نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح «تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران» را بررسی و تصویب کردند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در این باره اعلام کرد: این نهاد موظف است در چهارچوب مفاد ماموریت‌ها و وظایف قانونی سند طرح جامع، نسبت به تعریف تشکیلات و ساختار سازمانی مورد نیاز اقدام و پس از تایید شورای عالی نهاد گزارش عملکرد سه ماهه خود را به شورای شهر اعلام کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این نهاد توضیح داد و گفت: این نهاد پس از تصویب طرح جامع شهر تهران تشکیل شد و سال‌ها فعالیت می کرد اما به لحاظ فقدان ساختار قانونی فعالیت آن متوقف و پس از آن منحل شد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح یادشده را با ۱۹ رأی تصویب کردند.

افزایش ۲۵ و ۳۰ درصدی عوارض ‌شهرسازی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود، بررسی لایحه عوارض شهرسازی را در دستور کار قرار دادند و پس از بررسی، این عوارض را ۲۵ و ۳۰ درصد برای مناطق جنوبی و شمالی پایتخت افزایش دادند.

رییس شورای شهر تهران گفت: بر اساس تاکید اعضای شورای شهر تهران عوارض شهرسازی مربوط به سال ۱۴۰۲ در مناطق جنوبی تا ۲۵ درصد و در مناطق شمالی ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

چمران افزود: نرخ عوارض شهرسازی تأثیری در بحث هزینه مسکن ندارد و هزینه سازمان نظام مهندسی و بیمه‌ها، از عوارض یک ساختمان بیشتر است.

بهای خدمات میادین میوه و تره بار تعیین شد 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر تهران،  لایحه تعیین بهای خدمات کارشناسی و فنی در میادین مرکزی میوه و تره بار برای سال ۱۴۰۲ را بررسی و تصویب کردند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: میدان مرکزی ۲۷۰ هکتار مساحت دارد و روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر به میدان مرکزی رفت و آمد دارند.

به گفته ایوب فصاحت، حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این میدان تردد و میزان ۷ تا ۲۰ هزار تن محصول عرضه می‌شود و در اوج کار به ۲۳ هزار تن می‌رسد.

فصاحت با بیان اینکه ۳۰ درصد خدماتی که ارائه می‌شود به استان‌های خارج از تهران است، افزود: در مجموع هزار و ۳۶۰ حجره در میدان مرکزی داریم که در پنج تیپ مختلف قرار دارند.

به گفته وی، حجره‌های تیپ یک شامل سالن A و D مساحتی بالغ بر ۴۷۰ متر و حجره‌های تیپ ۲ شامل سالن E مساحتی بالغ بر ۳۶۰ متر مربع و تیپ سه شامل سالن B و C بالغ بر ۲۶۰ است.

فصاحت ادامه‌داد: مجموع درآمد میدان مرکزی نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است، اما در مجموع ۴۳ میلیارد تومان هزینه به غیر از خدمات انجام می‌شود که وقتی به مساحت ۴۴ درصدی از کل میدان مرکزی تقسیم می‌کنیم ۱۹ میلیارد تومان است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه یادشده را با ۱۸ رأی تصویب کردند.

تخفیف ساخت و ساز در بافت فرسوده

اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز عصر، بررسی عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده را در دستور کار خود قرار دادند

معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: ارائه بسته مشوق به مالکان بافت‌های فرسوده تنها ۳۰ درصد موجب تشویق به ساخت و ساز می‌شود اما افزایش طبقات، ۷۰ درصد در تشویق مردم نقش دارد.

حمیدرضا صارمی افزود: پیشنهاد می‌کنیم که در شمال محور خیابان انقلاب تراکم تا ۱۲۰ درصد رایگان و بالاتر از آن با ۵۰ درصد تخفیف باشد و در محور جنوب خیابان انقلاب تراکم تا ۱۸۰ درصد رایگان و متوسط بالاتر از ۸۰ درصد، ۵۰ درصد تخفیف تعلق گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این لایحه توضیحاتی داد و گفت: در این لایحه آمده است که تا سه طبقه که تراکم پایه است عوارض رایگان باشد اما از سه طبقه به بالا از آنجایی که سود اقتصادی برای مالک دارد به صورت میانگین عوارض دریافت شود.

مهدی چمران با بیان اینکه در قانون گذشته ۱۰۰ درصد تخفیف با همه امکانات به بافت فرسوده می‌دادیم اما فقط ۱۲ درصد از بافت فرسوده نوسازی شد، گفت: پیشنهاد می‌شود که برای صدور پروانه املاک در بافت فرسوده تجمیع را در دستور کار قرار دهیم. 

در نهایت اعضای شورای شهر با رأی اکثریت خود لایحه یادشده را تصویب و مقرر شد صدور پروانه بافت فرسوده بدون تجمیع ۵۰ درصد تخفیف و در صورت تجمیع از ۱۵۰ متر، ۸۰ درصد و ۲۰۰ متر ۱۰۰ درصد تخفیف ارائه شود.

قیمت هر قبر در بهشت زهرا (س) تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س) را در دستور قرار دادند.

مدیر عامل مجموعه سازمان بهشت زهرا در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بهای خدمات مجموعه بهشت زهرا (س) نسبت به خدماتی که در آرامستان‌های کشور وجود دارد به‌طور میانگین ۷۰ درصد کمتر از آرامستان های سراسر کشور است.

وی محمد جواد تاجیک با بیان اینکه در قبرهای سه طبقه نیز یک طبقه رایگان است و برای دو طبقه دیگر الزامی به ذخیره قبر وجود ندارد، گفت: در مدیریت متوفی و بحران وضعیت بسیار ناگواری داریم و اگر اتفاقی در تهران رخ دهد امکانات جوابگو نخواهد بود.

تاجیک با اشاره به آرامستان خاوران گفت: پیشنهاد داده ایم تا نرخ خدمات این آرامستان مطابق با بهای ناحیه ۳ باشد.

وی با اشاره به قیمت هر قبر در سال جاری گفت: مبلغ قبر در ناحیه یک برای هر طبقه ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای ناحیه دو مبلغ ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای ناحیه ۳ مبلغ ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا درباره قیمت قبور برای سال آینده گفت: در ناحیه یک قیمت هر قبر مبلغ ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ناحیه دو مبلغ ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ودر ناحیه ۳ مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود

تاجیک با اشاره به قبور رایگان گفت: بخشی در بهشت زهرا وجود داردکه هیچ امکاناتی ندارد با عنوان دفن روز محسوب می‌شود که قبر در آنها رایگان است و اگر بخواهد هر خانواده‌ای یک طبقه اضافه کند مبلغ سه میلیون و ۹۰۰ برای هر طبقه اضافه باید پرداخت کند و اگر کسی ۲ طبقه اضافه را نخواهد ممکن است فردی دیگر روی متوفی خاک شود.

وی درباره پیش خرید قبور گفت: برای پیش خرید ۳۰ درصد به قیمت قبرها اضافه می‌شود.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) درباره احداث آرامستان جدید در تهران هم اظهار داشت: مطالعات این کار انجام شده و با توجه به ترافیک شدید جنوب شهر و موقعیت جغرافیایی بهشت زهرا نمی‌توان دیگر در این محل آرامستان را توسعه داد و در این زمینه در چهار پهنه از شهر تهران جنوب، شمال شرق، جنوب غرب، شمال غرب و جنوب شرق قرار است پس از تملک در این چهار پهنه، چهار آرامستان جدید احداث شود.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا گفت: پیش بینی می‌شود نخستین آرامستان تهران با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر سال آینده در محدوده خاوران و جنوب شرق به بهره برداری برسد.

تاجیک ادامه داد: در زمان کرونا دولت زمینی حوالی کهریزک برای شرایط بحران در نظر گرفت که مساحت آن ۳۰۰ هکتار است و قرار نیست به عنوان آرامستان جدید مورد استفاده قرار گیرد و همانطور که گفته شد در بحران از این زمین برای دفن افراد استفاده شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه تصویب بهای قبر در بهشت زهرا(س) را تصویب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha