۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85027549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کالای قاچاق در خمین معدوم شد

خمین – ایرنا – معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین از معدوم سازی یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کالای آرایشی، بهداشتی و دارویی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

دکتر «امید هاشمی پناه» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۰ مورد بازرسی و گشت مشترک با تعزیرات، نیروی انتظامی و اداره صمت از عطاری‌های سطح شهر در سال جاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۴۸ مورد داروی قاچاق و مخدر کشف و ضبط شده است.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۲۰ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی شهرستان در سال جاری انجام شده و ۲ مورد مکمل‌های قاچاق کشف و جمع‌آوری شد.

هاشمی‌پناه بیان کرد: امسال ۲۸۰ بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی، ۲۰ بازدید از واحدهای تولید مواد آرایشی و بهداشتی و ۱۵۰ بازدید از مراکز فروش مواد آرایشی در شهرستان خمین انجام شده است.

وی نمونه‌برداری از ۲۳۰ قلم مواد آرایشی و ۲۲۰ نمونه‌برداری در طرح پایش باقیمانده سموم را از دیگر اقدامات معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خمین در سال جاری عنوان کرد و افزود: ۲۰ مورد پروانه مسئول فنی برای واحدهای تولید آشامیدنی این شهرستان صادر شد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: هشت پرونده متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع داده شده است و ۹ مورد شکایت مردمی نیز پیگیری شد.

هاشمی‌پناه تاکید کرد: مصرف کنندگان مکمل‌های غذایی و دارویی باید این اقلام را از داروخانه‌ها تهیه کنند و در دام تبلیغات دروغین سودجویان نیافتند.

وی، از تمام شهروندان درخواست کرد، هنگام خرید دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف مندرج بر روی بسته‌بندی محصول و برچسب اصالت نوع وارداتی این فرآورده‌ها توجه و در هنگام خرید با استعلام کدهای مندرج بر روی برچسب از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

هاشمی پناه با اشاره به ۶۳ مورد بازدید از داروخانه‌های خمین از ابتدای امسال تاکنون افزود: سهیمه شیرخشک رژیمی در خمین سه برابر شده وپرونده شیرخشک یارانه‌ای پنج کودک این شهرستان از اراک به زادگاه آنها انتقال یافته است.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و این شهرستان دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha