تمدید دبیرکلی استولتنبرگ در ناتو به دلیل نگرانی از بی‌ثباتی سیاست غرب در اوکراین

تهران- ایرنا- منابع دیپلماتیک ناشناس از تمدید دوره ریاست «ینس استولتنبرگ» اقتصاددان نروژی به عنوان دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا بهار سال آینده میلادی خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه آلمانی "ولت آم سونتاگ" امروز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس گزارش داد، ناتو با هدف حفظ ثبات در طول جنگ اوکراین دوره ریاست «ینس استولتنبرگ» بر ناتو را تا آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) تمدید خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: اعضای پیمان نظامی ناتو به دلیل آنچه که "دستاوردهای برجسته" استولتنبرگ در طول جنگ اوکراین و تضمین ثبات ناتو توسط وی خواندند، دوره ریاست رهبر کنونی پیمان آتلانتیک شمالی را تا بهار سال آینده میلادی تمدید می کنند.

دوره ریاست این اقتصاددان و رهبر پیشین حزب کارگر نروژ، سال گذشته نیز تمدید شده بود. استولتنبرگ پیش از انتخاب به عنوان دبیرکل ناتو، میان سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ نخست وزیر نروژ بود.

روز نامه آلمانی "ولت آ سونتاگ" در ادامه آورده است که اعضای پیمان آتلانتیک شمالی می خواهند به استولتنبرگ این فرصت را بدهند تا ریاست هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل این سازمان را در آوریل ۲۰۲۴ در واشنگتن بر عهده بگیرد. گزارش ها حاکی است پس از پایان دوره وی بر دبیرکلی ناتو، وی عهده دارریاست بانک جهانی می شود.

به نوشته این روزنامه، هنوز تصمیمی در مورد جانشینی استولتنبرگ پس از پایان دوره اش گرفته نشده، اما «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا و «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا از جمله نامزدهای اصلی برای این پست هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha