۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85027661
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ارتباط زمینی هفت روستای شهرستان فریدونشهر استان اصفهان مسدود است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مسدود شدن هفت روستای منطقه پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر در پی بارش برف در این خطه خبر داد.

منصور شیشه فروش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها در پی بارش‌های مجدد و ریزش بهمن از شبانه روز گذشته در محاصره برف قرار دارند و در صورت باز نشدن راه‌ها، نیاز به انجام عملیات امداد هوایی و پرواز بالگرد برای تامین مایحتاج بیش از ۲ هزار نفر از ساکنان این منطقه و تامین خوراک دام مورد نیاز دامداران است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از اعلام آماده باش مدیریت بحران استان به گروه‌های امداد زمستانی در مناطق شهری روستایی ومحورهای جاده ای همزمان با آغاز بارش برف و باران از بامداد گذشته خبر داد و گفت : از امروز در غرب و جنوب و در روزهای آتی در شمال و مرکز بارش‌های جوی آغاز می‌شود و همزمان با آن، عملیات راهداری زمستانی در راه‌ها به‌منظور پیشگیری از بروز اختلال در تردد ایمن و بازگشایی محورهای برف گیر و امداد رسانی ادامه دارد.

شیشه فروش به رانندگان توصیه کرد که اصول ایمنی در سفرهای برون شهری را رعایت کنند و تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند همچنین پیش از سفر با کسب اطلاع از تلفن۱۴۱ (مدیریت راهها) از وضعیت مسیرها آگاه شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر حفاظت.سازه های ناپایدار گلخانه‌ها، شبکه ها، تاسیسات آب و گاز در برابر یخبندان و تند باد ورعایت اصول ایمنی در استفاده از لوازم گرمایشی تاکید کرد.

فریدونشهر در ۲۰۰ کیلومتری غرب اصفهان و در بلندترین نقطه استان دارد که دارای ۸۵ روستای باسکنه است.

مرکزپیش بینی جوی اداره کل هواشناسی اصفهان پیش از این با صدور هشدار زرد از شرایط ناپایدار جوی از روز یکشنبه تا پایان هفته در استان خبر داد که با رشد ابر و افزایش دما احتمال ،کاهش دید و مه آلودگی ،وزش باد شدید ،کولاک در گردنه ها و ارتفاعات برفگیر،یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها ، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های محلی و مسیل‌ها ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده های کوهستانی و ریزش بهمن وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha