۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85027663
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۷ میلیارد ریال صنایع دستی خراسان‌شمالی در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۱۷ میلیارد ریال صنایع‌دستی استان در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی فروخته شد که بیشتر آن گلیم و رودوزی سنتی بود.

علی مستوفیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صنایع‌دستی عرضه شده در نمایشگاه شامل دست بافته‌های داری، دست بافته‌های ترکمن، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، صنایع خلاق صنایع‌دستی، سراجی سنتی و خانه ترویج صنایع‌دستی بود.

مستوفیان با اشاره به استقبال عمومی از خرید محصولات صنایع‌دستی استان، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم‌کردن زمینه فروش تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با هنر صنایع‌دستی هر منطقه است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۱۸ بهمن‌ماه سالجاری به مدت چهار روز در تهران برگزار شد

۱۸ هزار هنرمند در ۶۹ رشته در سطح استان در رشته‌های گلیم‌بافی، نساجی سنتی، ساخت سازهای سنتی، ساخت زیورآلات، چرم دست‌دوز، سنگ‌های قیمتی در استان مشغول به فعالیت هستند.

امضای تفاهم نامه با شرکت توسعه گردشگری ایران

مستوفیان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت توسعه گردشگری ایران در نمایشگاه تهران، گفت: تفاهم‌نامه مشترکی بین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی و شرکت توسعه گردشگری ایران با هدف بهره‌برداری از اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری، توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری و جذب گردشگر در خراسان شمالی امضاء شد.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه نمایندگی شرکت توسعه گردشگری ایران در خراسان شمالی تاسیس خواهد شد.

مستوفیان گفت: با تاسیس این شرکت در استان دسترسی به توسعه پایدار و ارزش‌آفرینی در گردشگری با تاکید بر اصول درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد، طراحی، مشاوره، ساخت، توسعه و بهره‌برداری از اماکن و فضاهای گردشگری، تفریحی و اقامتی در سطح کشور بر اساس استانداردها و فناوری‌های مدرن و توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند و همین امر گردشگری روستای را به عنوان یکی از مزیت های استان برجسته می کند.

این استان دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha