مدیرکل بحران همدان: تیم‌های امدادی در آماده باش کامل هستند

همدان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی تیم های خدماتی و امدادی در آماده باش کامل هستند تا با افزایش حجم برف نسبت به بازگشایی معابر و پخش شن و نمک اقدام کنند.

حمید پورحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ریزش برف از صبح امروز در جاده های این استان آغاز شده و از ساعت هفت صبح شدت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم ریزش برف و لغزندگی جاده های این استان از رانندگان درخواست می شود که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

پورحسینی اضافه کرد: با وجود ریزش شدید برف همه مسیرهای برون شهری این استان باز است و تردد در آن جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: ماشین آلات راهداری از جمله خودروهای سنگین در گردنه اسدآباد مستقر هستند تا در صورت نیاز بلافاصله نسبت به برف روبی اقدام کنند.

همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است

جانشین رییس پلیس راه استان همدان نیز گفت: هم اینک پس از بارش برف به علت نبود کولاک زمینی، بلافاصله برف ها آب می شوند با این وجود سطح معابر لغزنده هستند.

سرهنگ ارسلان سرمدی افزود: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی بارش برف تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد و از بعدازظهر امروز دمای هوای همدان کاهش یافته و سردتر می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین به علت برودت هوا سطح جاده های همدان از بعد از ظهر امروز یخ بسته و احتمال خروج خودرو از مسیر اصلی زیاد است و به رانندگان توصیه می شود از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت سفر از خودروهای عمومی استفاده کنند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: در صورت یخ بستن سطح راه و افزایش حجم ریزش برف، احتمال ایجاد محدودیت های تردد به ویژه از گردنه اسدآباد از بعدازظهر زیاد است.

سرهنگ سرمدی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد از جاده های برون شهری این استان ضروری است و برخی مواقع خودروهای بدون زنجیر چرخ و دارای لاستیک های صاف در سطح جاده متوقف شده و با ایجاد ترافیک و راهبندان از ادامه مسیر دیگر خودروها جلوگیری می کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال ورود یک سامانه بارشی به استان، بارش برف پراکنده و کولاک که از بامداد امروز یکشنبه آغاز شده به تناوب تا چهارشنبه ادامه دارد.

محمدحسن باقری شکیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده ابری، همراه با کولاک و بارش برف در بیشتر نقاط استان به ویژه در نیمه جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha