دولت سیزدهم نگاه ویژه ای برای جذب ایرانیان خارج از کشور دارد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به جذب ایرانیان  خارج از کشور دارد، گفت: ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فرصتی برای آن دسته از هموطنان است که به توسعه و پیشرفت کشور تمایل دارند.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره سخنان رییس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مبنی بر ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت برای آنان که مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند، گفت: ایرانیان خارج از کشور ریشه در این آب و خاک دارند که برخی به دلایل مختلف در سال‌های گذشته از کشور خارج شده و اکنون خواهان بازگشت به کشور هستند و باید شرایط ورود آنها به سرزمین خود فراهم شود تا آنها بتوانند با احساس امنیت در کنار دیگر هموطنان خود به توسعه و آبادانی ایران در این شرایط کمک کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: بنا بر برخی از آمارها سرمایه ایرانیان خارج از کشور بیش از چهار هزار میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که چیزی حدود ۲۰ برابر متوسط تولید ناخالص ملی کشور است و اگر بتوان درصدی از این سرمایه را جذب کرد بخشی زیادی از مشکلات اقتصادی کشور قابل حل است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای جذب ایرانیان خارج از کشور گفت: آیت الله رییسی در سفر به دیگر کشورها در دیدار با تجار و بازرگان ایرانی مقیم خواهان بازگشت آنها و سرمایه گذاری در کشور شده که این نقطه عطفی در نگاه دولت سیزدهم به ایرانیان خارج از کشور است.

سلیمی برخوردهای سلیقه‌ای در اجرای قوانین را مانع جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور دانست و گفت: پتانسیل ایران برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متعدد به دلیل شرایط کشور مطلوب است اما برخی برخوردهای سلیقه ای در اجرای قوانین اعتماد سرمایه گذاران را کاهش می دهد که دولت در این زمینه قول مساعد داده است که تسهیلات ویژه ای برای جذب سرمایه گذاران فراهم کند.

وی با تشکر از اقدام دولت برای رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور گفت: ما باید بتوانیم برای جذب سرمایه‌گذاری در ایران و اهمیت سرمایه خارجی و داخلی کار منسجمی انجام دهیم تا ایرانیان خارج از کشور به‌ صورت هدفمند وارد ایران شوند و فعالیت های خود را آغاز کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند و فرصتی مهم برای آن دسته از ایرانیان خارج از کشور است که تمایل دارند به توسعه کشور کمک کنند.

بخشودگی دانشجویان در امتداد عفو رهبر انقلاب بود

نماینده مردم سمیرم در مورد بخشودگی دانشجویان حاضر در اغتشاشات نیز گفت: دولت در امتداد رویکرد رهبر انقلاب در عفو عمومی جمعی از متهمان و محکومان حوادث اخیر با کسب اجازه و موافقت رهبر انقلاب دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند را مورد بخشودگی قرار داد که این خبر خوبی برای تقویت همدلی و همگرایی در جامعه است.

سلیمی دانشجویان را آینده سازان کشور خواند و گفت: برخی از دانشجویان با توجه به شرایط ایجاد شده و جنگ ترکیبی دشمن از روی احساس و تحت تاثیر رسانه‌های معاند در این اغتشاشات شرکت کردند که مورد بخشودگی قرار گرفتند و این پیام امید بخش، نقشه شوم دشمنان برای ایجاد نفاق در جامعه را نقش بر آب کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد.

رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: جزئیات بسته دولت به زودی ضمن ابلاغ به وزرا و دستگاه‌های مربوطه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha