۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85027741
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی تا اوایل  پنجشنبه  هفته جاری در اصفهان فعال است

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: سامانه بارش‌زا تا اوایل پنجشنبه هفته جاری در استان فعال خواهد بود و شدت فعالیت آن در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

محمدرضا رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه تا اوایل روز پنجشنبه به صورت متناوب بر استان اصفهان اظهار داشت: احتمال آب گرفتگی معابر، کاهش دید، مه آلودگی، کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان وجود دارد.

وی ادامه داد: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت نیمه ابری تا ابری، بارش برف و باران (به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب)، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید (به‌ویژه در نیمه جنوبی) پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

وی برای کلان شهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا) هوای نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و برای روز سه‌شنبه هوای ابری و بارش باران و احتمال بارش برف گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، وزش تند باد موقتی، مه آلودگی، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برفگیر در این استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

فعالیت این سامانه برای امروز تا سه شنبه در مناطق غرب و جنوب استان خواهد بود و از اواسط روز سه شنبه و چهارشنبه در مناطق غرب، جنوب، مرکز و شمال استان اصفهان فعال خواهد شد و احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های محلی و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده های کوهستانی و ریزش بهمن وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر به همراه داشته باشند و تمهیدات لازم را برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی بعمل آورند، همچنین تدابیر لازم را در سفر در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار بویژه چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویر احمد و مسیرهای داخل استانی اتخاذ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha