پیوند دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی موجب توسعه جامعه می‌شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت دائم با دانشگاه‌ها در ارتباط باشند چرا که این پیوند موجب توسعه جامعه می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد کرمی روز یکشنبه در نشست با کارکنان پارک علم و فناوری سیستان‌ و بلوچستان اظهارداشت: دانشگاهیان باید به پارک علم و فناوری ورود پیدا کنند چرا که با ورود این قشر به حوزه دانش بنیان، شاهد تحول عظیمی در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: پارک علم و فن آوری در حوزه نوآوری می‌تواند تمام خیریه‌ها و گروه‌های جهادی را ساماندهی کند تا با استفاده از توانمندی این افراد بازدهی بیشتری داشته باشیم.

استاندار سیستان‌ و بلوچستان خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه با وجود همه توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن نشان داد که این انقلاب اراده الهی است.

وی بیان کرد: دشمن هموار در پی دشمنی بوده و همه طراحی‌ها و برنامه ریزی دشمنان برای مقابله با اسلام است.

کرمی ادامه داد: توسعه فناوری اهمیت فراوانی دارد به گونه‌ای که شاهد بودیم پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی با سلاح ایرانی از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از دانشجویانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند باید بتوانند با خلاقیت و نوآوری برای خود اشتغال ایجاد کنند بنابراین دانشگاه باید منبع خلاقیت باشد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: تحرک فکری و به تبع آن بارش فکری باید در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و با تمام وجود با پارک علم و فناوری همکاری کنند.

وی تصریح کرد: پارک‌ علم و فناوری به عنوان عامل محرک توسعه بایستی نقش آفرینی کند، بنابراین ضرورت دارد طرح‌های نوآورانه رشد پیدا کرده و وارد فضای تولید انبوه شود.

کرمی تاکید کرد: امید و اراده قوی باید در پارک علم و فناوری به عینه دیده شود چرا که کار پژوهشی کاری هزینه‌بر و زمان‌بر است.

وی بیان کرد: جوان سرشار از نوآوری و فکر است و اگر این فکر و خلاقیت در جای درست بکار گرفته نشود ممکن است به هدر برود بنابراین ما بطور قاطع از جوانان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

استاندار سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد اما باید با ایجاد نوآوری از آن به‌نحو مطلوبی استفاده کرد و با استفاده از روش‌های نوین امنیت غذایی که مهمترین مساله برای رشد هر کشور است را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: مردم نیاز به آموزش دارند بنابراین در همه حوزه‌ها باید نوآوری ایجاد کرد و حتی مدیران نیز باید از نظر آموزشی رشد کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha