اطاعتی: بزرگان برای توسعه کشتی تهران پیشقدم شدند

تهران- ایرنا- مسئول کمیته آموزش هیئت کشتی استان تهران گفت: برای رشد کشتی برخی بزرگان و دلسوزان پیشقدم شدند تا بتوانند مجدد چرخ این ورزش مدال‌آور را در پایتخت به حرکت بیاورند.

عزیز اطاعتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قاسم علی عسگری جمعی از دلسوزان کشتی را برای توسعه این رشته در استان تهران جمع کرده و همه برای کار در این هیئت پیشقدم شدند. کمیته آموزش هیات در دهه‌های گذشته فعال بود و من مسوولیت آن را بر عهده داشتم اما بعد از رفتنم به فدراسیون این کمیته تقریبا تعطیل شد. در آن زمان کارهای خوبی انجام شد و من بعد از حضور در فدراسیون کشتی به دنبال ارتباطات جهانی و آموزش بودم. اکنون نیز با مسوولان اتحادیه جهانی در ارتباط هستم و حتی چندین سمینار داوری در کشورهای دیگر برگزار کردم.

مسوول کمیته آموزش هیئت کشتی استان تهران ادامه داد: آموزش یکی از مهمترین اصول و لازمه‌های مربیان، کشتی گیران و داوران است و آنان باید با اصول نوین این رشته آشنا شوند. باید ارتباطمان را با اتحادیه جهانی بیشتر کنیم و در مسیر دانش افزایی گام برداریم. اساتید خوبی در کشتی داریم که می‌توانند طرح‌هایی در طراز جهانی ارائه کنند. همچنین می‌توانیم با کمک این اساتید کلاس‌های زیادی برای دانش‌افزایی داشته باشیم.

داور بازنشسته کشتی ایران با اشاره به حضور بزرگان در هیئت استان تهران گفت: تهران پتانسیل زیادی در کشتی دارد و علی‌عسگری نیز به این مهم واقف است. قول و قرارهایی با بزرگان داریم تا بتوانیم کشتی تهران را به مسیر توسعه بازگردانیم. باید تمام شرایط برای توسعه این رشته فراهم شود تا در نهایت بتوانیم کشتی تهران را از سکون خارج کنیم. برای توسعه این رشته باید هماهنگی‌های لازم وجود داشته باشد زیرا اکنون بهترین نفرات در هیئت استان تهران جمع شده‌اند.

وی افزود: بعد از یک دهه بازگشتم به هیئت کشتی استان می‌بینم که بخش آموزش شرایط خوبی ندارد اما در تلاشم تا با کمک رییس هیئت و دیگر دوستان اقدامات مثبتی را انجام دهم. من از بزرگانی که به هیئت آمدند شناخت کامل دارم آنان چهره‌های سرشناس کشتی ایران هستند و وجودشان می‌تواند برای این هیئت برکات زیادی داشته باشد.

اطاعتی که چندی پیش با حکم علی‌عسگری به عنوان رییس کمیته آموزش منصوب شده ادامه داد: حضور بزرگان می‌تواند به توسعه رشته کشتی در کشور کمک کند زیرا اگر کشتی این استان توسعه پیدا کند بر روی توسعه کشتی ایران تاثیر خواهد گذاشت و یک رقابت بین استان‌های صاحب کشتی شکل می‌گیرد. کشتی تهران باید به سمت توسعه حرکت کند و این یک ضرورت است. کار کردن تهران و توابع ان موجب خواهد شد تا استان‌های دیگر برای رقابت هم پیشقدم شوند. تهران پتانسیل پیشرفت را دارد و می‌توان از آن در جهت توسعه کشتی ایران استفاده کرد.

داور بین‌المللی کشتی ایران با اشاره به ارتباط خود با سازمان‌های بین‌المللی ورزش افزود: ارتباط خوبی با سازمان‌های ورزشی جهان دارم و با اساتید کشتی در ارتباطم. ما در ایران نیز بزرگانی در کشتی داریم که می‌توانند مدرس جهانی در بخش‌های مختلف باشند. اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را به کار بگیریم بی‌تردید اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. باید مشخص کنیم که کشتی تهران و ایران چه چیزهایی نیاز دارد و باید چه اقداماتی در زمینه آموزش انجام دهیم. کارهای تحقیقاتی را در دستور کار دارم و پلتفرمی را طراحی کردم که می‌خواهیم آن را برای آموزش تهران تست کنیم. با این پلتفرم می‌توانیم تمرینات را طراحی کنیم با همین روش تمرینات و کارهای آموزشی را پیش خواهیم برد. ما باید با علم روز در کشتی حرکت کنیم و برای بخش‌های مختلف به ویژه داوری این بسیار مهم است زمانی که مربیان توانمند باشند می‌توانند قهرمانان بزرگی را به جهان و آسیا معرفی کنند.

مسوول کمیته آموزش هیئت کشتی استان تهران این را هم افزود: باید به کشتی‌گیران بردن را آموزش دهیم. زمانی که کشتی مساوی یا کشتی‌گیر عقب است باید برای بردن تلاش کند و ما باید از طریق آموزش این را به مربیان و قهرمانان انتقال دهیم چراکه هنر بردن و نباختن مهمترین کارهای آموزش است. در برخی از مسابقات کشتی‌گیر مسابقه برده را می‌بازد و این نشان از مشکلاتی دارد که باید از طریق آموزش برطرف شود، برای نهادینه شدن برد باید ابتدا مربیان آموزش لازم را ببینند.

اطاعتی در پایان گفت: تهران کارهای عقب افتاده زیادی دارد و تیم ما باید تلاش لازم را بکند. اکنون بزرگانی مانند محمدبنا، علیرضا رضایی، اکبر فلاح، صادق گودرزی و بهروز حضرتی‌پور در هیئت استان هستند. من نیز در کنار این بزرگان تلاش خواهم کرد چراکه آنان ارتباطات خوبی دارند. من نیز با کشتی خارج از ایران در ارتباطم و می‌توانم با استفاده از تجربیاتم به کشتی استان کمک کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha