آنچلوتی: این جام به ما انگیزه تازه‌ای برای ادامه فصل داد

تهران- ایرنا- سرمربی رئال‌مادرید پس از قهرمانی این تیم در جام باشگاه‌های جهان گفت: این جام به ما انگیزه تازه‌ای برای ادامه فصل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، رئال مادرید دیشب در یک دیدار هیجان‌انگیز با برتری نتیجه ۵ بر ۳ مقابل الهلال، برای هشتمین بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد. علاوه بر قهرمانی، جایزه اول و دوم بهترین بازیکن جام هم به رئالی‌ها رسید و وینیسیوس جونیور و فده والورده به ترتیب توپ طلا و توپ نقره را به خاطر عملکردشان در جام باشگاه‌های جهان دریافت کردند. توپ برنز هم به ویتتو از الهلال رسید.

آنچلوتی: این جام به ما انگیزه تازه‌ای برای ادامه فصل داد

وینیسیوس برزیلی اولین گل را در نیمه نهایی مقابل الاهلی به ثمر رساند و در آن بازی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. در فینال مقابل الهلال او یک بار دیگر خوش درخشید و با زدن یک گل و پاس گل به بنزما، مادرید را به قهرمانی رساند.

والورده نیز نقش کلیدی در جام باشگاه‌های جهان ایفا کرد، او علاوه بر گلزنی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل الاهلی، در فینال هم مقابل الهلال دو گل به ثمر رساند.

کارلو آنچلوتی پس از قهرمانی رئال مادرید در جام باشگاه‌های جهان، اظهار داشت: تورنمنت خوبی داشتیم و نسبت به چند بازی اخیر پیشرفت کرده‌ایم. کیفیت بالایی در خط حمله داریم و باید برخی از اشتباهات خود را در خط دفاعی بهبود ببخشیم. این عنوان به ما یک امتیاز می‌دهد و اراده داریم که در تمام مسابقات و در هر دقیقه از هر بازی بهترین کار را انجام دهیم. همچنین مصدومان تیم هم در حال بازگشت هستند؛ کریم بازگشته است و میلیتائو و کورتوا به زودی بر می‌گردند.

سرمربی رئال مادرید با اشاره به میزبانی مراکش، گفت: مراکش برای من خوش شانسی به ارمغان آورد و امیدوارم که دوباره به این کشور برگردم. اوقات خوبی را سپری کردیم و با قهرمانی و خوشحالی همه طرفداران رئال مادرید در مراکش به خانه بر می‌گردیم.

آنچلوتی درباره اختصاص عنوان بهترین بازیکن جام به وینیسیوس جونیور هم خاطرنشان کرد: وینی به رشد خود ادامه می‌دهد، او از ابتدای سال گذشته شروع کرد و نشانه پیشرفت تیم است. ما در این مدت قهرمان لیگ قهرمانان و باشگاه‌های جهان شدیم و او خیلی خوب کار می‌کند و ما خوشحالیم. او به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و حالا در هر بازی تفاوت ایجاد می‌کند و ثابت می‌کند که بسیار مؤثرتر است و تقریباً در هر بازی نامش در بین گلزنان قرار می‌گیرد.

آنچلوتی: این جام به ما انگیزه تازه‌ای برای ادامه فصل داد

وی افزود: جونیور از شکست در مایورکا ناراحت بود، اما او به خوبی برای این تورنمنت آماده شد و موفق شدیم قهرمان شویم. این جام انگیزه جدیدی به ما می‌دهد. وینی با توجه به محرومیت چهارشنبه مقابل الچه نمی‌تواند بازی کند و چند روز استراحت خواهد کرد.

آنچلوتی درباره اینکه ۹ جام با رئال و ۸ جام به میلان به دست آورده است، گفت: آنها دو باشگاه فوتبال و دو خانواده هستند که توسط برلوسکونی و فلورنتینو پرز عالی اداره می‌شوند. میراث رئال مادرید از تاریخ و سنت آن نشات می‌گیرد و خوشحالیم که بخشی از این تاریخ هستیم.

سرمربی رئال مادرید درباره والورده که تعداد گل‌های زده‌اش را به عدد ۱۱ در این فصل برای رئال رسانده، تصریح کرد: او روزهای سختی را پشت سر گذاشته و دارد بر می‌گردد. او در جنبه‌های مختلف سهم زیادی دارد؛ دو گل در فینال به ثمر رساند و به ما انرژی زیادی در زمین می‌دهد. با انرژی او و وینی جونیور در جناح دیگر، می‌خواهیم یک تهدید واقعی در خط حمله ایجاد کنیم.

وی در پایان درباره فلسفه جام باشگاه‌های جهان و نزدیک شدن فاصله تیم‌ها هم تصریح کرد: عاشق فوتبال هستم. مایه خوشحالی است که می‌بینیم سطح فوتبال در سراسر جهان در حال بهبود است. دیگر تفاوت چندانی بین یک تیم اروپایی و یک تیم آفریقایی یا آسیایی وجود ندارد. قاره‌های دیگر خیلی سریع در حال توسعه هستند.

آنچلوتی: این جام به ما انگیزه تازه‌ای برای ادامه فصل داد

پرز: در رئال هر جام مقدمه جام بعدی است

همچنین فلورنتینو پرز مدیر باشگاه رئال مادرید هم پس از هشتمین قهرمانی این تیم در جام باشگاه‌های جهان، گفت:برای قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها، باید لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنید. مادرید یک رابطه عاشقانه دائمی با لیگ قهرمانان دارد و این جام‌جهانی باشگاه‌ها خامه روی کیک است. برنده شدن یک عنوان هرگز آسان نیست، بنابراین این یک عنوان ویژه است زیرا ابتدا باید لیگ قهرمانان را فتح کرد. بهترین بودن در اروپا و سپس در جهان باعث رضایت من می‌شود و به همه بازیکنانم افتخار می‌کنم.

پرز درباره اینکه رئال مادرید در زمان مدیریت او ۵۵ جام که ۶ عنوان آن جام باشگاه‌های جهان است، به دست آورده، اظهار داشت: این آسان نیست زیرا شما باید ۶ جام لیگ قهرمانان را به دست آورید و من به اندازه کافی خوش شانس بودم که این کار را انجام دادم. سپس آن را با جام باشگاه‌های جهان به پایان رساندیم. ما باید سخت کار کنیم زیرا در رئال مادرید همه جام‌هایی را که می بریم سکوی پرشی برای جام بعدی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha