۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 3184
کد خبر: 85028060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برون سپاری خدمات سئو: چه زمانی و به کجا؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۸
کد خبر: 85028060
برون سپاری خدمات سئو: چه زمانی و به کجا؟

سئو یا بهینه سازی برای موتور های جستجو عبارتی است که شنیدن آن باعث برق زدن چشم بسیاری از صاحبین کسب و کار که در آن موفق شده اند، می شود.

برای شروع سئو دو راه پیش رو داریم:

1- شروع آموزش یا استخدام افراد متخصص سئو برای انجام سئو داخل مجموعه

2- برون سپاری خدمات سئو با یکی از شرکت های سئو

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب مخصوص خود را دارند و بعد از مطالعه توضیحات ما، شما باید تصمیم بگیرید که کدام گزینه مناسب تری است.

اگر صاحب کسب و کاری با سایز بزرگ، متوسط و کوچک هستید، مطالعه این مقاله بشدت به شما توصیه می شود. در ادامه دکتر امین رزاق خواه مدیریت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف و مهدی نیکونام، سرپرست سئو این مجموعه به برخی از مهم ترین مزایا و معایب هر کدام از این روش ها اشاره کردند.

انجام سئو داخل مجموعه (In-House)

اگر به دنبال کنترل و درگیری کامل با مجموعه سئوکار هستید، انجام سئو داخل شرکت خود، گزینه مناسبی برای شماست. برای انجام سئو داخل شرکت خود باید از طریق ثبت آگهی، مطالعه رزومه ها توسط بخش منابع انسانی و ترتیب دادن مصاحبه، بسته به بزرگی مجموعه از مدیر سئو، کارشناس ارشد و کارشناس سئو استخدام کنید.

مزیت های انجام سئو داخل مجموعه

  • کارمندان تمام وقت متعهد تر هستند.

اگر شما یک تیم داخلی متخصص سئو داشته باشید، احتمالا درصد موفقیت کسب و کار شما در سئو از برونسپاری بیشتر است چراکه در یک شرکت سئو با توجه به حجم بالای کار بر روی سایت های مختلف، کار شما نسبت به اینکه نیرویی تمام وقت برای سایت شما کار کند، کمتر است.

  • ایجاد تغییرات سریع و سازگاری

اگر از تیم سئو داخل سازمان خود استفاده کنید، می توانید هر زمان هر موضوعی را بلافاصله به آن ها منتقل کنید و مجموعه ای کاملا در دسترس دارید. در صورت برون سپاری معمولا ارتباط گرفتن با شرکت سئو نیازمند پروسه است.

  • شرکت بزرگ، مشکلات بزرگ

برای شرکت های بزرگ، استفاده از تیم سئو داخل سازمان سودمندتر است. به این دلیل که آنها نیازهای مداوم زیادی دارند و همیشه برای اجرای سریعتر و به موقع استراتژی ها نیازمند سرعت عمل بالاتر هستند.

مشکلات تیم سئو داخل سازمان

  • ایجاد یک تعهد پرهزینه

وقتی یک تیم سئوی داخلی استخدام می‌کنید، این افراد مجموعه خاصی از اطلاعات را می‌دانند و روی پروژه‌هایی کار کرده و تجربیات را جمع‌آوری کرده‌اند. با این حال، سئو یک صنعت در حال تکامل است که هر روز در حال رشد می باشد. برای اطمینان از اینکه تیم شما با آخرین پیشرفت ها هماهنگ شود، باید روی ابزارها، فناوری ها و آموزش ها سرمایه گذاری کنید.

این سرمایه گذاری علاوه بر هزینه های جاری مانند حقوق آن ها، سیستم کامیپوتری، تجهیزات، هزینه های سازمانی و ... است.

  • کیفیت و نتیجه نهایی کار

شاید این جمله را شنیده باشید که سئو تضمینی یک خیال و توهم است چراکه رتبه ای از گوگل به کسی وعده داده نشده. همانطور که ممکن است تیم سئویی که خارج از سازمان برای شما کار می کنند در نهایت به نتیجه مورد نظر شما نرسند، همین درصد احتمال برای تیم داخلی شما نیز وجود دارد.

  • اگر 100 درصد خود را نگذارند چه؟

بر خلاف آژانس های دیجیتال مارکتینگ که معمولادر نهایت با نتایج حاصل شده از خود دفاع می کنند، اگر تیم سئو داخلی شما 100 درصد توان خود را نگذارند چه؟ نتایج را شما چگونه بررسی می کنید؟ شما به عنوان صاحب کسب و کار احتمالا مشغله های فراوانی دارید و دقیقا متوجه مفاهیم تخصصی نخواهید شد.

برونسپاری خدمات سئو

برون سپاری خدمات سئو: چه زمانی و به کجا؟

برونسپاری سئو به معنای درخواست انجام خدمات بهینه سازی سایت و واگذار کردن نقش مدیریت سئو به شرکت سئویی خارج از سازمان شماست. اگر به دنبال لیستی از این شرکت ها هستید، در مقاله بهترین شرکت سئو در ایران می توانید آن ها را پیدا کنید.

مزایای برون سپاری سئو

  • بدون تاخیر شروع کنید!

برخلاف تیم درونی سئو که نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار زیاد استخدام و تست می باشد، شروع فرایند سئو شما توسط شرکت های سئو نیازمند چند روز بررسی و چند جلسه آشنایی با شرکت هاست.

  • تمرکز را روی کسب و کار خود بگذارید.

اگر فعالیت های سئو خود را به یک آژانس حرفه ای بسپارید، پس از گذشت یکی دو ماه متوجه می شوید که چه زمان ارزشمندی را برای ارتقا و رشد شرکت خود در اختیار دارید. نیازی به آموزش کارکنان، سرمایه گذاری بر روی ابزارها و فناوری های در حال توسعه و تعهدات پرهزینه نیست؛ شما فقط یک آژانس را استخدام می کنید و برای کار انجام شده به آنها پول می دهید.

  • استفاده از تخصصی گسترده

یکی از ضعف هایی که در تیم داخلی سئو به آن اشاره کردیم، عدم تجربه های فراوان و به روز بودن با توجه به هزینه های زیاد ورکشاپ و آموزش هاست. اینجا در آژانس های سئو راهی برای عدم توسعه مهارت ها با توجه به تجربیات فراوان در هر بخش صنعت، وجود ندارد.

اگر نگران هزینه ها هستید، برونسپاری بهترین گزینه است.

اگر با سنجیدن تمامی جهات تصمیم گیری و آژانس سئویی قابل اعتماد را استخدام کرده باشید، مطمئنا نسبت به حالت تیم داخلی سئو هم از نظر هزینه، هم از نظر زمان و هم از نظر نتایج نهایی بدست آمده جلوتر هستید!

مشکلات برونسپاری سئو

همانطور که در اول متن اشاره کردیم، هر روشی به هر حال مزایا و معایبی دارد و هیچ روش برتری بدون نقص وجود ندارد. در ادامه به برخی مشکلات که عموم شرکت ها با آژانس های سئو داشتند می پردازیم:

  • ارزان همیشه بهتر نیست.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات آنلاین، قیمت خود را بسیار ارزان می گذارند و در واقع شما را فریب می دهند و با کیفیت پایین کار تحویلی، شهرت کل صنعت SEO را از بین می برند. ترجیحا برای انتخاب شرکت سئو متناسب با کسب و کار خود از روش های گوناگون مانند چک کردن سابقه کاری، نمونه کار ها، نظرات و ارجاع های متخصصین و همچنین تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید.

برون سپاری یا درون سازمانی؟ مسئله این است.

برون سپاری خدمات سئو: چه زمانی و به کجا؟

در انتها باید خاطر نشان کنیم که هر مدل، مزایا و معایب مخصوص خود را دارد اما بر اساس نتیجه گیری کلی برای بیش از 50 درصد کسب و کار های آنلاین حال حاضر کشور، برون سپاری خدمات سئو صرفه اقتصادی، زمانی و نتیجه ای بیشتری دارد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha