ارتفاع برف در شهر همدان به ۲۹ سانتی متر رسید

همدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی همدان گفت: بیشترین میزان بارش برف ظرف شبانه روز گذشته در شهر همدان با ۲۹ سانتی متر و تا ساعت ۱۶ عصر امروز به ثبت رسیده که پیش بینی می شود تا امشب با بالای نیم متر برسد.

حسین عابد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: همچنین بیشترین میزان برف بعد از شهر همدان در شهر تویسرکان با ۲۶ سانتی متر در این مدت گزارش شده است.

او بیان کرد: بر اساس نقشه های پیش بینی های هواشناسی این سامانه بارشی تا فردا با شدت کمتری فعال است و بتدریج از جو استان خارج خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین سامانه بارشی جدیدی از روز سه شنبه وارد استان خواهد شد اما شدت بارش برف به نسبت این سامانه کمتر است.

مدیرکل هواشناسی همدان اظهار داشت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند .

عابد تصریح کرد: با توجه به بارش برف و کولاک و یخ زدگی اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه های برف گیر استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته صفر درجه سانتیگراد و دمای کمینه آن پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و امشب در سردترین ساعات منفی هفت درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

بارش سنگین برف ظرف شبانه روز گذشته سبب اختلال در تردد وسایل نقلیه در همدان و بروز بیش از ۲۰ تصادف زنجیره ای در این شهر شده است.

همچنین مدیریت بحران استان اعلام کرد که ادارات و مراکر اموزشی فردا دوشنبه تعطیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha