۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85028296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه وارد دمشق شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۴
کد خبر: 85028296
فرستاده سازمان ملل در امور سوریه وارد دمشق شد

تهران – ایرنا – گیر پدرسون فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه برای اطلاع از وضعیت مناطق زلزله زده وارد دمشق شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های عربی، فرستاده سازمان ملل در بدو ورود به پایتخت سوریه گفت: سفر من به سوریه پیش از وقوع زلزله برنامه ریزی شده بود اما اکنون وقت کار است.

پدرسون افزود: به ملت سوریه به خاطر این فاجعه تسلیت می گویم و تاکید می کنم که نهادهای سازمان ملل تمام تلاش خود را برای کمک رسانی به همه نیازمندان بکار می گیرند.

وی اضافه کرد: ما اکنون تلاش می کنیم از همه کمک ها و پشتیبانی ها و حمایت های مالی ممکن استفاده کنیم زیرا اکنون زمان همبستگی و تلاش مشترک برای حمایت از ملت سوریه است.

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه گفت: هم اکنون به بازبودن همه گذرگاه های داخلی و مرزی سوریه و کمک های بیشتر نیازمندیم و به همین خاطر من با همه نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل برای پشتیبانی از این تلاش ها هماهنگی می کنم و این مهمترین پیام من به سوریه است.

پیشتر سازمان ملل از سنگ اندازی گروه تروریستی جبهه النصره در مسیر امدادرسانی به زلزله زدگان شمال سوریه خبر داده بود.

سازمان ملل متحد روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات کمک رسانی به زلزله زدگان در مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی با مشکل روبرو است.

براساس این بیانیه، گروه تروریستی جبهه النصره(تحریرالشام) از ورود نیروها و کمک های سازمان ملل به مناطق زلزله زده جلوگیری می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، زمین لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ پس لرزه در این مناطق ثبت شده است.

بیشترین مناطق آسیب دیده از این زلزله در سوریه مربوط به مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی در استان های ادلب و حلب است.

عملیات جستجو، نجات و امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله مهیب در ترکیه و سوریه برای هفتمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. براساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر در ترکیه و چهار هزار و ۴۸۷ نفر در سوریه براثر این حادثه مرگبار کشته شده اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور ارسال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha