۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85028305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم حمایت نظامی انگلیس از اوکراین و مشکلات جدی ارتش این کشور

تهران-ایرنا- آخرین گزارش‌های مربوط به انتقاد از دولت انگلیس، مقاله روزنامه دیلی میل است که به نقل از یک مقام وزارت دفاع این کشور نوشته به زودی تجهیزات نظامی انگلیسی به اتمام خواهد رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از راشا تودی، به نوشته یک روزنامه انگلیسی ارتش این کشور از نظر نیروی انسانی، مهمات و تجهیزات با مشکلات زیادی روبروست و گزارش‌ها حاکی از آن است که ادامه حمایت از اوکراین موجب اتمام ذخایر تسلیحاتی خواهد شد.

روزنامه دیلی میل به نقل از یک مقام وزارت دفاع انگلیس که خواست نامش فاش نشود، نوشت: مشکلات جدی در تامین مهمات و تجهیزات نظامی در ارتش انگلیس وجود دارد و علت عمده این کمبود هم ادامه حمایت‌های انگلیس از نظامیان اوکراینی است.

به گفته این مقام وزارت دفاع انگلیس، نیروهای انگلیسی به دلیل میزان آموزش نیروهای اوکراینی تحت فشار قرار دارند.

انگلیس پس از آمریکا بزرگترین تامین کننده سلاح‌ برای اوکراین است. لندن سال گذشته نزدیک به سه میلیارد دلار کمک نظامی در اختیای کی‌یف قرار داد. طبق آمارهای منتشر شده توسط دولت انگلیس تا کنون ۱۰هزار نظامی اوکراینی در انگلیس آموزش داده شده و قرار است در کنار خلبانان ۲۰هزار نیروی دیگر آموزش داده شود.

ریشی سوناک نخست وزیر فعلی انگلیس اخیراً اعلام کرده بود که کشورش قرار است ۱۴ تانک چلنجر و مهمات آنها را به اوکراین ارسال کند.

پیش از گزارش روزنامه دیلی میل، بارها رسانه‌های انگلیسی دولت این کشور را برای ارسال مداوم سلاح به اوکراین با وجود مشکلات اقتصادی سرزنش کرده بودند.

هفته گذشته یک مقام وزارت دفاع انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز گفته بود که مهمات انگلیسی به زودی به اتمام خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha