برف و باران جاده‌های خراسان رضوی را فراگرفت

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: براساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی، بارش برف و باران در بیشتر جاده های اصلی و فرعی استان موجب لغزندگی سطح این مسیرها شده است.

جعفر شهامت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تداوم بارشها در استان از چند روز گذشته در حال حاضر تردد در همه مسیرهای استان به صورت عادی و روان جریان دارد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل مه گرفتگی در آزادراه مشهد-باغچه و جاده های مشهد-کلات، سرخس -مشهد، تربت جام -صالح آباد و چناران - قوچان دید افقی رانندگان در این مسیرها کاسته شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی با ورود سامانه جدید بارشی از عصر دیروز یکشنبه بارشها به طور متناوب تا پنجشنبه این هفته تداوم خواهد داشت و مطابق این گزارش، تشکیل مه در نواحی مستعد به خصوص گردنه‌های کوهستانی و نیز احتمال کولاک برف در خراسان رضوی پیش‌بینی می شود.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha