هلال‌احمر خراسان‌شمالی به هزار و ۲۵۵ مسافر گرفتار در برف امدادرسانی کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت در شبانه روز گذشته به هزار و ۲۵۵ مسافر گرفتار در برف و در راه مانده امدادرسانی کردند.

ابوالفضل محبان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امدادگران این جمعیت در این مدت به رانندگان ۳۵۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک برای رهاسازی کمک کردند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته بیش از ۹۰ نفر نجاتگر و امدادگر این جمعیت در قالب ۲۰ تیم عملیات امداد و نجات مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای اسکان اضطراری مسافران گرفتار در برف و کولاک جاده ای، ۴۳ مکان در استان جانمایی شده است.

وی عنوان کرد: امدادگران و نجات گران این جمعیت تا پایان شرایط برف و کولاک، برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی در آماده باش هستند.

برف‌روبی بیش از سه هزار کیلومتر جاده

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: در شبانه روز گذشته، راهداران استان بیش از سه هزار و ۲۶۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی و روستایی استان را برف روبی کردند.

مرتضی رجایی اظهار کرد: در این مدت برای تامین و ارتقای ایمنی تردد در محورهای استان، هزار و ۱۱۵ تن شن و نمک در سطح جاده ها پاشیده و مصرف شده است.

وی اضافه کرد: در این عملیات، ۱۵۹ نفر راهدار مشارکت داشته و ۱۰۵ دستگاه ماشین آلات به کار گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سامانه بارشی از عصر روز گذشته در خراسان شمالی فعال شده و بر اساس اعلام هواشناسی استان، این سامانه امروز هم در مناطق مختلف فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha