سه شهر خراسان‌شمالی برای ساخت مسکن ملی با کمبود زمین مواجه است

بجنورد- ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سه شهر استان برای اجرای هزار و ۴۱۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه است.

حسین جزمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ساخت مسکن دولتی در شهرهای جاجرم، گرمه و ایور با کمبود زمین مواجه است و متقاضیان این شهرها آورده اولیه را واریز کرده اند اما تاکنون زمین مورد نظر تامین نشده است.

به گفته وی؛ ۵۰ هکتار زمین در جاجرم، ۱۵ هکتار در گرمه و ۱۰ هکتار زمین در ایور مورد نیاز است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: تامین زمین مورد نیاز در دست انجام و الحاق زمین به محدوده شهر در دست پیگیری است.

وی گفت: راه و شهرسازی استان در مابقی شهرها زمین ها را شناسایی و الحاقل به محدوده شهر انجام شد ولی در مواردی متقاضی موثر وجود نداشته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۷۳۵ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان با ثبت نام در سامانه، برای مسکن دولتی متقاضی شدند.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است افزود: این تعداد متقاضی در ۲۴ شهر استان برای مسکن دولتی ثبت نام کردند و با بررسی های انجام شده، درخواست ۹ هزار و ۸۱۵ نفر تایید نهایی و سه هزار و ۷۳ نفر آورده اولیه به میزان ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

وی اضافه کرد: راه و شهرسازی استان برای ساخت ۲ هزار و ۱۶ واحد مسکونی در هشت شهر استان زمین مورد نیاز را تامین کرده است، البته در برخی از شهرها از جمله تیتکانلو و فاروج متقاضی موثر وجود ندارد.

جزمی ادامه داد: دولت تلاش دارد تا کمک ها در این طرح قابل توجه باشد، برای ساخت هر واحد مسکونی در شهر بجنورد ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha