۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85028835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 هفت پروژه ملی راهسازی استان زنجان در دست اجراست

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون این اداره کل هفت پروژه ملی راه سازی در دست اجرا دارد که تحقق آنها در بازه زمانی تعریف شده، تحولی اساسی در این حوزه ایجاد می‌کند.

اصغر اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پروژه راه "زنجان به بیجار"، " سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ "، "سه راهی سلطانیه - ابهر به تاکستان "، "سه راهی طارم به منجیل"، " زنجان - شفت و ملاسرا " در شهرستان طارم، " درام به کلور" در شهرستان طارم و تبدیل راه فرعی به اصلی محور " قیدار به ابهر" در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دهه فجر امسال یک پروژه در بخش راه افتتاح شد اضافه کرد: ۱۲ کیلومتر از پروژه احداث باند دوم سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ افتتاح شد و ۳۰ کیلومتر هم از این پروژه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته این مسوول طبق برنامه ریزی انجام شده در سال آینده نیز ۷۰ کیلومتر از پروژه‌های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی تکمیل و به مردم استان تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اغلب پروژه‌های راهسازی در استان زنجان بین استانی است، اظهار کرد: اغلب این پروژه ها بخشی از کریدورهای حمل و نقلی کشور است و در این میان پروژه زنجان به بیجار، ارتباط استان زنجان با کردستان را تسهیل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: پروژه زنجان به دندی، محور ارتباطی زنجان با استان آذربایجان غربی و محور سه راهی سلطانیه و کبودرآهنگ هم ارتباط استان زنجان با استان همدان را تسهیل خواهد کرد همچنین محور بناب به منجیل نیز راه ارتباطی با استان گیلان را بهبود خواهد بخشید.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان پنج هزارو ۸۲۷ کیلومتر راه دارد که بر اساس سطح بندی ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۴ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۳ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha